جوان سئو

آموزش و مشاوره سئو و بازاریابی آنلاین

محتواها را برای افراد بنویسیم یا موتورهای جستجو؟

محتواها را برای افراد بنویسیم یا موتورهای جستجو؟Reviewed by Milad ahmadi on Mar 4Rating: 4.0محتواها را برای افراد بنویسیم یا موتورهای جستجو؟در این مقاله در مورد این سئوال که آیا محتواها را برای افراد بنویسیم یا موتورهای جستجو؟ با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد

به نظر شما محتواها را برای افراد بنویسیم یا برای موتورهای جستجو؟ امروز میخوایم در این مورد با شما عزیزان صحبت کنیم تا پایان با ماه همراه باشید.

تمام محتواهای با کیفیت دارای دو وجه مشترک هستند؛ آنها مفاهیم واقعی را به خواننده ارائه می دهند و هر کدام بخوبی نوشته شده اند یا دارای نثر صریحی هستند. اما اغلب نویسندگان محتوا بیش از حد نگران “نوشتن برای سئو” هستند و به اشتباه بر نوشتن برای موتورهای جستجو تمرکز می کنند تا خوانندگان واقعی محتوا. آنها بیش از حد در مورد طول محتوا، تراکم کلمه کلیدی، استفاده از کلمات کلیدی گوناگون و اضافه کردن اصلاح کننده های محلی می پردازند، فقط به این دلیل که به سئو کمک می کند نه به کاربر.

بنا به دلایلی این کارها مشکل ساز هستند، اما مهمتر از آن این است که گوگل و سایر موتورهای جستجو نیازی به نوشتن برای آنها ندارند. آنها به ما و یا به برندهایی که معرفی می کنیم نیاز دارند تا موضوع به اندازه کافی درک شود و قادر به ارائه یک پاسخ مناسب به مخاطبان باشند.

گوگل برای درک محتوای خوب ساخته شده است

 

گوگل الگوریتم جستجوی پیشرفته ای دارد که هر روز در حال پیشرفت است و هر ساله به طور چشمگیری بهبود می یابد. این تنها به نتایج سنتی محدود نمی شود بلکه تعداد بسیاری از ویژگی های جستجو که قابلیت استفاده و دسترسی را دارند بهبود می بخشدو  به افزایش تجربه کاربران گوگل منجر می شوند.

همه ی اینها باعث می شود که هر سه ماه میلیاردها دلار درآمد داشته باشد. محرک چنین درآمد وسیعی شبکه ی تبلیغاتی گسترده گوگل است، اما شروع و پایان آن با جستجوی گوگل و پرداختی آن به ازای هر کلیک است.

گوگل پربازدیدترین وبسایت در جهان است و همچنان در صدر مقام اول است که بر موفقیت و دقت پلتفرم جستجو در تمام ظرفیت های دیگر تاثیر می گذارد. ترافیک بالا، تبلیغات و 3.5 میلیارد جستجوی روزانه در قسمت جستجوی گوگل انجام می شود. امروزه گوگل بخاطر کیفیت نتایج اش به یک مترادف برای جستجو تبدیل شده است و فراموش نکنید که گوگل اولین موتور جستجو نبود و موتورهای جستجوی زیاد دیگری نیز وجود دارند. اما گوگل بهترین موتور جستجو است.

گوگل تا به امروز موتور جستجوگر و دقیقی – برای مدت طولانی-  بوده است که تنها علت این مسئله نیز بخاطر تعهدش به درست و دقیق بودن آن است. اثبات این امر نیز توجه به تعداد (بازدیدکنندگان روزانه، کاربران، درآمد و غیره) است. به همین دلیل است که گوگل سالیانه بیش از 2 تریلیون جستجو انجام می دهد. و نقش آن در زندگی روزمره ی انسانها در سراسر جهان هر دقیقه بیشتر می شود، و این عمیقاً ریشه در تعهد گوگل برای اطمینان از آن است که موتور جستجویی به کاربران ارائه می کند که بهترین پاسخ را به جستجوی پرس و جویی خاص در هر زمان و هر مکان ارائه می دهد. به این دلایل، گوگل (یا هر موتور جستجوی دیگری) به محتوایی خاص که برای آن نوشته شده است نیازی ندارد. گوگل به کاربران خود خدمت می کند و می خواهد که محتواها نیز به آنها خدمت کنند.

حساب آنالیتیک هر کسی را در زمان واقعی مشاهده کنید به معنای واقعی کلمه می توانید اطلاعات مربوط به فروش و تبدیل را در هر زمان برای هر وب سایت مشاهده کنید.

اگر برای مردم محتواهای خوب بنویسید گوگل به شما پاداش خواهد داد. و این به معنای محتوای خوب نوشتن برای موتورهای جستجو نیست.

دقیقاً چه محتوایی خوب است؟

 

گوگل چگونه محتوای با کیفیت را می شناسد؟ می دانیم که الگوریتم ها و سیگنالهای رتبه بندی  کمک می کنند که محتوای مناسب برای رضایت از پرس و جوهای جستجو ارائه شود. اما به نظر گوگل چه محتوای خوب است؟ چه محتوایی بد است؟ و چگونه است که محتوایی که خوب نوشته شده است همیشه خوب رتبه بندی نمی شود؟

برای کسب اطلاعات در مورد “محتوای خوب” گوگل پیشنهاد می کند که به بررسی راهنمایی های ارزیابی کیفیت آن بپردازید. جان مولر اطمینان خاطر داده است که معیارهای کیفیت به طور مستقیم به عوامل رتبه بندی آن وابسته نیست.

در اینجا به مهم ترین فاکتورهایی که هنگام انتخاب رتبه بندی کلی کیفیت صفحه در نظر گرفته می شود خواهیم پرداخت :

  • هدف از صفحه: نخستین قدم برای درک یک صفحه، پی بردن به هدف آن است.
  • تخصص، اقتدار، اعتماد: این یکی از ویژگی های مهم کیفیت است. درک اعتبار یک قسمت مشخص از محتوا کار دشواری نیست.
  • کیفیت و میزان محتوای اصلی: اعتبار باید براساس لندینگ پیج URL کار باشد.
  • اطلاعات وب سایت/ اطلاعات مربوط به نویسنده ی عمده ی مطالب: اطلاعات مربوط به وب سایت و همچنین نویسنده عمده ی مطالب سایت را پیدا کنید.
  • شهرت وب سایت/ شهرت نویسنده ی عمده مطالب سایت: لینک هایی برای تحقیق در مورد شهرت به بازدیدکنندگان ارائه می شود.

علاوه بر اینکه مطالب بخوبی نوشته شود و مورد تحقیق قرار گیرد، اهمیت آن برای جستجو نیز قابل توجه است. به سادگی می توان گفت که یکی از مهمترین عوامل رنکینگ برای محتوا در وب، مرتبط بودن آن با پرس و جو است. اگر محتوایی به پرس و جو در کادر جستجو درست پاسخ ندهد، دیگر مهم نیست چه اندازه خوب نوشته شده است. باید محتوایی خوب برای پرس و جو های درستِ جستجو نوشت. تنها راه رسیدن به این هدف، ایجاد محتوایی خوب و مطلوب است.

دستورالعمل های اصلی برای محتواهایی که با کیفیت بالا نوشته شده اند:

 

نگران نباش. اگز این کار راحتی بود هر کسی می توانست آن را بخوبی انجام دهد. چیزی که به نفع ماست اینه که اگه نویسنده خوبی هستید، می دانید چگونه برای مردم خوب بنویسید. موقعیتتان را عوض نکیند و بیش از حد درباره ی ایجاد محتوا برای موتورهای جستجو فکر نکنید. برندها و بازاریانی را که برای انتشار محتوا بدون هیچ هدف واقعی عجله دارند برنده خطاب نکنید.

اصول اولیه برای نوشتن محتوای با کیفیت شامل موارد زیر است:

  • تعریف هدف: تمام محتواها باید هدف داشته باشند. بایستی بر روی یک موضوع تمرکز داشته باشند، یک مخاطب و حتی یک مرحله ی تعهد برای مخاطبانشان داشته باشند.
  • تحقیقات کامل: کل مطلب را مرور کنید. آغاز، اواسط و پایان کار چیست؟ من شخصاً مطالب خود را به گونه ای طراحی می کنم که همیشه بدانم کجا هستم و چه چیزی لازم دارم.
  • خوب بنویسید و از ویرایش مطمئن شوید (و دوباره ویرایش کنید!). از نشانه گذاری استفاده کنید. گرامر را بررسی کنید و سعی کنید نوشته را به یک نکته یا عنوان برسانید. در صورت لزوم پیش زمینه تهیه کنید.
  • یک خط فرعی (یا دوم) داشته باشید: گوگل مراقب است که محتوا از کجا می آید. برند یا شخص پشت محتوا چه کسی است. هر چه که شهرت فرد یا برند بیشتر باشد بهتر است.
  • مطالب را آگاهی بخش، کامل و آموزنده بنویسید: مطمئن شوید که مفهوم در محتوا وجود دارد. ما یک هدف داریم. آیا این محتوا هدف را برآورده می کند؟ و آن را به طور کامل توضیح می دهد؟ به خوانندگان خود آموزش دهید، آنها از شما قدردانی می کنند و به شما وابسته می شوند.
  • بیان کردن منابع: همیشه منابع خود را بیان کنید. اگر ندانیم مطالب از کجا آمده اند، بیان آمار و ارقام به هیچ وجه معنایی ندارد. مطمئن شوید که منابع اصلی را هر کجا که لازم است عنوان می کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *