جوان سئو

آموزش و مشاوره سئو و بازاریابی آنلاین

14 اشتباه رایج سئو سایت و چگونگی رفع آن ها

اشتباهات سئو

بهینه سازی موتور جستجو (سئو) شیب ملایمی دارد. در طول سال ها، گوگل الگوریتم های جستجوی خود را چندین بار تغییر داده است- اخیراً در مارس 2019. بسیاری از کسب و کارها ممکن است روش های سئویی را بکار ببرند که قدیمی هستند و در نهایت منجر به نتیجه معکوس می شود.

این در حالی است که لازم است با ماهیت های جدید جستجوگرها همسو باشیم. برخی از اشتباهات آنقدر رایج هستند که بتوان آن ها را بدرستی شناسایی و اصلاح کرد. به منظور کمک به حل این مسئله، شایع ترین خطاهای سئو را شناسایی و چگونگی اصلاح آنها و یا جلوگیری از تکرار آنها را در آینده توضیح خواهیم داد.

  • کمبود درک در سطح بالا

سئوی خوب نیازمند طراحی وب سایت جامع ، محتوای با کیفیت و بهینه شده (سئوی On-page) و وب سایتی است که در طول زمان از طریق لینک سازی در حال ارتقاء می باشد. اگر روی این سه مورد تمرکز نکنید، دچار مشکل می شوید. پس قبل از هر  چیزی، خودتان را ملزم به یادگیری مفاهیم سطح بالا کنید.

  • چاشنی کلمه ی کلیدی

یکی از بدترین اشتباهات در سئو، چاشنی کلمه ی کلیدی است. این اشتباه زمانی رخ می دهد که کلمات کلیدی صفحه براحتی در متن یافت نمی شوند. مهم است شرکت ها بیاد داشته باشند که این استراتژی برای دهه ی 1990 کاربرد داشت و اکنون دیگر رایج نیست. کاری که باید انجام شود این است که کلمات کلیدی بررسی شوند و در زمان مناسب بکار گرفته شوند.

  • پردازش سئو به عنوان یک افزودنی (Add- On)

استفاده از منابع جعلی برای سئو اغلب منجر به مشکلاتی برای وب سایت های یکپارچه می شود و تاثیر منفی بر عملکرد آن می گذارد. بجای این کار، کسب و کارها می بایستی یک رویکرد کلی سئو که به بهترین شیوه در پروژه وب سایت ریشه دارد را ایجاد نمایند. این کار در بلند مدت عملکرد وب سایت را بهبود می دهد و بنیاد قوی برای آن بوجود می آورد

  • بهینه سازی برای ترافیک، بجای تغییر

سئو یک راه عالی برای ایجاد ترافیک رایگان در وب سایتتان است. سئو یک راه عالی و رایگان برای ترافیک وب سایت شماست. اما اگر این ترافیک منجر به فروش نمی شود بخاطر این است که تلاش های سئوی شما در حد موفقیت تجاری تان است. در نتیجه، مهم است که ردیابی درستی برای عبارت کلیدی وب سایت خود داشته باشید تا بتوانید ببینید چه چیزی خوب است و چه چیزی باید تغییر کند.

  • فراموش کردن چک پایانی کار

ممکن است زمان و منابع خود را برای ارسال مطالب کامل و جذاب صرف کرده باشید. با این حال، بدون بهینه سازی صفحه، ممکن است کلمات کلیدی که بکار برده اید برای گوگل آشنا نباشد. همیشه قبل از انتشار محتویات خود، عنوان، توضیحات متا و متن alt تصویر را چک کنید. از خودتان بپرسید: آیا عنوان من جذاب است؟ آیا عنوان من بیش از حد طولانی است؟ آیا تمام این عوامل بر کلمه کلیدی من متمرکز هستند؟

  • استفاده ی نادرست از انکر تکست

یکی از ابزارهایی که کمترین استفاده را در سئو دارد استفاده از انکر تکست و یا متن در داخل لینک است. بجای لینک دادن به صفحات دیگر وب سایتتان با عبارت عمومی مثل “اینجا کلیک کنید” متنی حاوی کلمات کلیدی تان انتخاب کنید. این کار برای سئو مفید است چون گوگل را به نوع محتوای شما در وب سایت هدایت می کند که بر رتبه بندی شما در جست و جو تاثیر می گذارد.

  • فراموش کردن انجام تحقیق قبل از شروع به نوشتن

افراد تمایل دارند محتوای خود را مبتنی بر کلمات کلیدی اشتباه بهینه سازی کنند. تحقیق پایه ی سئوی موفق است. با مشتریان صحبت کنید تا بدانید کلمات کلیدی که استفاده می کنند چیست. سپس از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner و SEMrush’s keyword generator برای رسیدن به نتایج بهتر استفاده کنید.

  • محتوای تکراری یا اسپم

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که می بینیم محتوای تکراری و یا اسپم است. در اغلب موارد مشتریان بیان می کنند که محتواها تکراری هستند و در سایت های دیگر نیز نوشته شده اند.  تمیزکاری و ادغام صفحات در یکدیگر راهی عالی برای بهبود رتبه وب سایت است.

  • نقل قول های نامناسب

یکی از اشتباهات رایج در سئو این است که اکثر کسب و کارهای محلی نقل قول های نامناسبی بیان می کنند. موتورهای جستجو از سیگنال های مستندی استفاده می کنند (مانند نام کسب و کار، آدرس و شماره تلفن در وب سایت های دیگر) تا رتبه تجاری شان را تخمین بزنند. اگر هر یک از صفحات آنلاین کسب و کار دقیقا مطابق با نام، آدرس و شماره تلفن شما نباشد آن کسب و کار در گوگل جریمه می شود.

  • پایین بودن آگاهی اجتماعی

استراتژی های سئو نبود نشان و جایگاه اجتماعی دارند. جایگاه اجتماعی برای تعیین مسئولیت بسیار مهم است و اقتدار آن منجر به سئو عالی برای کلمه کلیدی می شود. بازاریابان: تاثیرگذاران بر شبکه های اجتماعی را استخدام کنید و به مخاطبان هدف خود اعتماد کنید. اجازه دهید که آنها محتوای با کیفیت بالا را بسازند و بک لینک ها را در دامنه شما توزیع کنند. چنین عوامل اجتماعی تاثیر جدی بر رتبه بندی جستجو دارند.

  • تمرکز بر حجم و مقدار، نه کیفیت

محرک سئو اکنون کیفیت محتوا است. ما به اشتباه حجم محتوا را بر کیفیت آن ترجیح می دهیم. محتوایی تهیه کنید که خواننده متوجه ارزش آن بشود و چند کلمه ی مرتبط که می خواهید بواسطه آنها مطلب شما را پیدا کنند انتخاب کنید.

  • عدم بهینه سازی برای گوگل

بیشتر تلاش های سئو بر بهینه سازی سایت از طریق کلمات کلیدی و جستجوی بک لینک ها متمرکز هستند. آنچه که امروز فراموش کرده اند این است که، غالب جستجوها از طریق کلیک به یک وب سایت به پایان نمی رسد. بنابراین پنل کسب و کارتان را در گوگل، soliciting Google reviews و leveraging بهینه سازی کنید.

  • تمرکز بر سئو بیش از محتوا

این رایج ترین اشتباهی است که افراد در ابتدای آشنا شدن با سئو مرتکب می شوند. در اینجا خرد بازاریابی دیجیتال حکم می کند که؛ محتوای عالی بدون سئو می تواند زنده بماند اما سئوی بدون محتوای عالی زنده نمی ماند.

  • کار بر روی سئو قبل از انتقال و مهاجرت

بزرگترین اشتباهی که توسط شرکت ها و سازمان ها به طور یکسان انجام می شود این است که روی سئو سایت هایی کار می کنند که قصد انتقال پلتفرم/یا دامنه از آنجا را دارند. آنها نباید زمانشان را برای بهینه سازی سایت قدیمی هدر دهند بلکه باید مراحل را برای سایتی که قصد انتقال به آن را دارند انجام دهند. سایت هایی مشاهده شده است که همه ی رتبه/ ترافیک خود را بدلیل در نظر نگرفتن سئو در طول انتقال خود از دست داده اند.

 

منبع : forbes

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.