جوان سئو

آموزش و مشاوره سئو و بازاریابی آنلاین

5 استراتژی اشتباه در وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی

بدون در نظر گرفتن محصول مورد نظر برای فروش، بهتر است به یاد داشته باشید که وبلاگ قویترین ابزار برای فروش است. با استفاده از وبلاگ می توانید برند خود را به همه معرفی کنید.

 امروزه اکثر مردم به دنبال چیزی هستند که بتوانند به آن اعتماد کنند. وبلاگ و سایت ساده ترین راه برای ساخت و ایجاد یک رابطه همراه با اعتماد است.

اگر وبلاگ با در نظر گرفتن اصول سئو ایجاد شود، به وب سایت شما کمک می کند که در موتورهای جستجو قوی تر ظاهر شود. با استفاده از وبلاگ می توانید روی کلمات کلیدی طولانی تر کار کنید و این برای کسانی که به دنبال اطلاعات دقیق هستند، مفید خواهد بود.

به علاوه وبلاگ یک سوخت تمام نشدنی برای سایر کانال های بازاریابی، مانند شبکه های اجتماعی و خبرنامه ها و لینکی حاوی اطلاعات مربوط به تجارت شماست.

اما برخی مدیران تجارت مسئله سئو  را در نظر نمی گیرند. در ادامه 5 اشتباه بیان می شوند که در ایجاد وبلاگ باید از آنها اجتناب کرد.

تحقیق در تجارت

1. عدم انجام 3 لایه تحقیق

تحقیق نکردن قبل از انجام هر کار بزرگترین اشتباه است. در زمینه تجارت 3 نوع تحقیق وجود دارد:

  • تجزیه و تحلیل کلی بازار
  • تجزیه و تحلیل هدف کاربران
  • تحقیقات رقابتی به شکل سنتی

تجزیه تحلیل بازار

لازم است یک دید کلی نسبت به بازار خود داشته باشید، از جمله اندازه آن، سودآوری، کانال های توزیع، محبوبیت و نرخ رشد. البته تحلیل بازار نیاز به انرژی زیادی ندارد و فقط لازم است تصویری از صنعت مورد نظر خود و بازار پیش رو داشته باشید.

اطلاعات زیادی در مورد بازار روی در سایت ها و وبلاگ های مختلف یافت می شود، مسئله ای که بسیار مهم است این است که این اطلاعات به روز باشند.

تحلیل هدف

فردی که استراتژی را طراحی می کند، در ابتدا با در نظر گرفتن عاملان اصلی تجارت و مخاطبان مورد نظر خود، باید به چند سوال مهم پاسخ دهد. این سوالات و اطلاعات ایجاد شده باید همه را در نظر بگیرد، از مدیر پروژه تا مسئول فروش و مشتری.

می توانید سوالات خود را در تمام بخش های شرکت مطرح کنید، به این ترتیب پاسخ های متفاوتی دریافت خواهید کرد. زمانی که مخاطبان مورد نظر خود را به دست آوردید، باید همه چیز را در مورد آنها یاد بگیرید.

سوالات عبارتند از:

  • این افراد به صورت آنلاین چه سوالاتی می پرسند؟
  • در امد آنها چقدر است؟
  • عادت های خرید آنها چیست؟
  • این افراد از چه خدمات یا محصولاتی استفاده می کنند و شما چه چیز بهتری را می توانید جایگزین کنید؟

تمام این داده ها در بلاگ استفاده می شوند و می توانند در ایجاد موضوعات مختلف به شما کمک کنند، موضوعاتی شاید تاکنون مورد توجه شما نبوده اند.

تایپ کردن کلمات خاص مربوط به بازار هدف در Reddit یا Quora سوالات زیادی را برایتان به نمایش خواهد گذاشت که تمام سوالاتی هستند که از طرف مخاطب مورد نظر شما پرسیده می شوند.

تحقیق رقابتی

در این مرحله دیدگاهی نسبت به آنچه بزرگترین رقیبان شما در حال انجام هستند، پیدا می کنید.

  • رقیبان شما در حال بررسی چه موضوعاتی هستند؟
  • هر چند وقت یک بار پست یا محتوا می گذارند؟
  • بیشر به دنبال رتبه بندی چه کلمات کلیدی هستند؟
  • اطلاعات کلی مربوط به وب سایت آنها را به دست آورید ( از جمله میزان ترافیک، وبلاگ های برتر، استفاده از CTA، میزان تبلیغاتی برای وب سایت خود هزینه کرده اند و غیره).

رقیبان بزرگ خود را مستقیما از طریق میزان فروش در بازار مورد نظر خود و همچنین برتری از منظر سئو می توانید پیدا کنید. البته در زمان انجام تحقیقات رقابتی یک مسئله را به یاد داشته باشید: انجام این تحقیق برای به دست آوردن دیدگاه است و نه تقلید از رقیب مورد نظر. صرف اینکه یک مسئله یا موضوع برای رقیب شما موثر بوده، به این معنا نیست که برای شما نیز نتیجه بخش باشد.

وبلاگ نویسی

 2. عدم ایجاد محتوا برای کاربران متفاوت در مراحل متفاوت خرید

شرکت های مربوط به بازار هدف خود را به صورت آنلاین مورد بررسی قرار دهید و محتوای وب سایت شرکت ها را چک کنید:

  • آیا این محتوا برای کسانی نوشته شده که در مراحل اولیه یادگیری هستند یا مربوط به کسانی است که همه چیز را می دانند و آماده خرید هستند؟
  • یا اینکه محتوای ایجاد شده صرفا فهرستی از خدمات و محصولاتی است که شرکت مورد نظر به فروش می رساند؟

به عنوان مثال محصول یک شرکت غذای نوزاد است، باید توجه داشته باشید که محتوای مورد نظر ممکن است برای یکی از افراد زیر نوشته شده باشد:

  • خانم بارداری که هنوز آماده خرید نیست و در حال تحقیق برای غذاها و برندهای مختلف است.
  • خانمی که در نیمه های فرایند خرید است، می داند چه چیزی می خواهد اما به دنبال دلایلی برای برند انتخابی خود است یا مزیت های برند مورد نظر را جستجو می کند.
  • خانمی که همه چیز را بررسی کرده و می خواهد فورا خرید کند.

میزان محتوایی که می توانید به این سه گروه اختصاص دهید، شکل زیر توصیه می شود:

  • 50 درصد محتوای آموزشی برای کسانی که نیاز به یادگیری دارند، حتی مسائل پایه
  • 25 درصد محتوای آموزشی برای کسانی آماده خرید هستند، اما نیاز به محتوای دقیق تر دارند.
  • 25 درصد محتوای آموزشی برای کسانی که آماده خرید فوری هستند

بروزرسانی محتوا

3. در نظر نگرفتن تکرار و ثبات

یکی از عواملی که باعث محبوبیت و پیشرفت در وب می شود، صبر و نظم است، بدون این دو مطمئا شکست خواهید خورد.

در دنیای وب با دو مسئله تکرار و ثبات زندگی می کنید، دو عاملی که با تقویم محتوا و روز یا ساعت آپلود کردن محتوا، و ثبات در سبک و صدای شما مرتبط می شود.

همانطور که در بخش دوم توضیح داده شد شما با سه نوع مخاطب روبه رو هستید، اما به هرحال ثبات در سبک نوشتاری و متن شما در تمام وبلاگ یکسان است. به علاوه این یکسان بودن سبک و تن نوشتار را در تمام شبکه های اجتماعی و خبرنامه ها نیز توصیه می کنیم.

4.  عمل نکردن به دستورالعمل سئو و نوشتن در یک پلتفرم که از لحاظ فنی نادرست است

قبل از اینکه برای مشتری بنویسیم، از لحاظ سئو یک نگاه سریع و اجمالی به محتوا و سایت خود داشته باشیم. این عوامل مواردی هستند که به سئو ضربه می زنند:

  • سرعت
  • صفحات تکراری
  • برچسب های عنوان نشده
  • متای توضیحاتی که منحصر به فرد نیست

توصیه می شود در مرحله اول این مسائل را بررسی کرده و سپس به مسائل اصلی برسید. تا زمانی که مسائل اصلی سئو مطرح نشوند، استراتژی وبلاگ به هدف خود نخواهد رسید.

بعد از تعیین استراتژی و تقویم سایت، زمان آن رسیده که نویسنده های خود را با محتوایی در قالب و با اصول سئو آموزش دهم. مواردی که برای رعایت اصول سئو در محتوا ضروریست، عبارتند از:

  • تیترهای بهینه سازی شده
  • تمرکز بر روی کلمه کلیدی
  • لیستی از URL های برتر برای سرچ

نگارش پست

5.  در نظر نگرفتن فرآیند ویرایشی قوی

ممکن است بهترین سئو، بهترین پست ها در وب سایت و انسجامی کامل در سایت خود داشته باشید، اما اگر نگارش متون شما درست نباشند، یا اطلاعاتی که ارائه می دهید، غلط باشند، بسیاری از مشتریان خود را از دست خواهید داد.

آنچه یک محتوا را کامل می کنید، رعایت این چهار اصل است : نگارش درست، استایل نوشتاری مناسب، حقیقت بودن محتوا و رعایت اصول سئو.

برای رسیدن به این چهار اصل مثل قبل از انتشار باید در چهار مرحله ویرایش شود، ابتدا ویرایش دستور زبان متن، سپس سبک نوشتاری آن، بررسی حقیقت بودن محتوا و در انتها بررسی اصول سئو.

و در پایان شما چه استراتژی های اشتباهی در وبلاگ نویسی سراغ دارید از طریق نظرات با ما در میان بگذارید

منبع :searchenginejournal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.