۱۱ نکته در مورد بهینه‌سازی پین‌های پینترست

۱۱ نکته در مورد بهینه‌سازی پین‌های پینترست

11 نکته در مورد بهینه‌سازی پین‌های پینترستReviewed by میلاد احمدی on May 15Rating: 5.011 نکته در مورد بهینه‌سازی پین‌های پینترست11 نکته در مورد بهینه‌سازی پین‌های پینترست در وب سایت جوان سئو مطرح شده است

وب‌سایت پینترست در طول چند سال اخیر از یک شبکه‌ی اجتماعی در حال رشد تبدیل به یک موتور جستجوی دیداری قدرتمند شده است و همانند دیگر موتور های جستجو، شما می‌توانید حضور خود را با دیدن توسط دیگر کاربران این شبکه اجتماعی بهبود بخشید.

پینترست که بیش از 100 میلیون کاربر دارد که پیوسته در حال جستجو و قراردادن پین‌های جدید بر اساس علایق خود هستند، اما هنگامی که صحبت از توانایی جستجو و ترافیکی که می‌تواند به سایت شما بیاورد می‌شود، این وب‌سایت را دستکم می‌گیرند.

با این حال، اگر می‌خواهید یک نمایه (پروفایل) موفق و خوب در پینترست داشته باشید، باید بدانید که دیگر کاربران باید به راحتی قادر به دیدن پین‌های شما باشند و در این هنگام است که بهینه‌سازی (سئو) در پینترست ضروری می‌شود.

بله، در پینترست هم بهینه سازی وجود دارد و آن گونه که به نظر می‌رسد، پیچیده نیست.

پینترست جایی برای سرمایه‌گذاری و دریافت سود پس از مدت کوتاهی نیست و شاید از این‌که دائما باید حضور داشته باشید تعجب کنید. پس برای این کار، اکنون زمان بهینه‌سازی حضور خود در پینترست و هدایت دیگر کاربران به سمت پین‌های شما با جستجو است.

در این‌جا 11 نکته که می‌تواند باعث بهبود حضور شما در پینترست شود قرار دارد:
  1. نمایه خود را بهینه کنید

پیش از این‌که پین کردن را شروع کنید (پین یا سنجاق کردن در پینترست به معنای ارسال پست در این وب‌سایت است)، باید نمایه خود را اصلاح و نام کاربری مناسبی انتخاب کنید. این تغییرات را می‌توانید از طریق تنظیمات انجام دهید و مواردی که مربوط به نحوه نمایش شماست و می‌خواهید آن‌گونه دیده شوید را تغییر دهید. آدرس شما در این وب‌سایت، یک لغت کلیدی است. پس یک نام کاربری درست، واضح و قابل به خاطر سپردن انتخاب کنید.

این انتخاب نام درست را باید در نوشتن نام صحیح در نمایه خود نیز به کار ببرید چرا که هویت شما را در این وب‌سایت مشخص می‌کند.

  1. بُرد ها را بهینه کنید

بُرد های شما در پینترست باید جالب و طبقه‌بندی شده باشد. شما هم باید به نام و عناوین برد اهمیت دهید و هم تصاویر آن.

Adore Me یکی از کاربران پینترست است که با اهمیت دادن به جزئیات و خلاقیت در عناوین و تصاویر، حضوری جالب در این شبکه اجتماعی دارد.

از منظر سئو این نکته اهمیت دارد که شما در هنگام انتخاب عنوان برد و نام‌گذاری آن به گونه‌ای که قابل جستجو باشد، باید همانند یک کاربر فکر کنید. بله، عنوان جالب و خنده دار بسیار عالی است، اما اگر می‌خواهید که رتبه‌ی پین‌های خود را ارتقا بخشید، باید عناوین را به گونه‌ای بهینه کنید که دیگر کاربران بتوانند آن را مشاهده کنند.

با این حال نیازی نیست که استفاده از لغات کلیدی را به شدت رعایت کنید، بلکه خلاقیت را با اثربخشی ترکیب کنید.

Nordstorm کاربر دیگری است که حضور بسیار موفقی در پینترست دارد و این موفقیتش را شدیدا مدیون بهینه‌سازی صحیح در محاسبه‌ی ترافیک ورودی از طریق پین‌های خود است.

  1. پین‌ها را بهینه کنید

هر پین، نماینده‌ی نمایه‌ی شماست، پس باید حتی‌المقدور آن را بهینه سازید. از توضیحات زیاد نترسید چرا که توضیحات به موتور جستجو کمک می‌کند تا پین شما را پیدا کند.

  1. روی توضیحات متمرکز باشید

همه‌ی کاربران زمان کافی برای خواندن توضیحات یک پین را نمی‌گذارند و همین زمان می‌تواند نهایتا احتمال پین شدن مجدد را افزایش دهد.

خود پینترست به پین‌هایی علاقه دارد که توضیحات خاص و درستی ارائه می‌دهند که باعث می‌شود کاربران در هنگام جستجو بتوانند تصویر مورد نظر را پیدا کنند. همه‌ی جزئیات را در توضیحات تصویر بنویسید تا باعث شود کاربران بهتر بتوانند آن را پیدا کنند.

  1. از هشتگ استفاده نکنید!

هنگامی که پینترست راهنمای استفاده از این پلتفرم را نوشت، به این نکته نیز اشاره کرد:

فقط از لغت کلیدی یا هشتگ استفاده نکنید. توضیحات، بخش مهمی در جذب مخاطب است. تصویری را قرار دهید که با بتوان به درستی با لغات آن را جستجو کرد و به دیگر کاربران در این فرض که بتوانند خودشان را با پین شما تصور کنند، کمک کنید.

با توجه به تغییر در میزان استفاده “هشتگ” از فیس‌بوک تا اینستاگرام، پینترست اما حد اعتدال را رعایت کرده و معتقد است که هشتگ کاملا بی‌مصرف نیست، اما برای این‌که دیگران بهتر به پین شما دست یابند نیز ضروری نیست.

  1. در مورد لغات کلیدی تحقیق کنید

بهترین راه برای پیدا کردن لغات کلیدی مناسب این است که خودتان یک جستجو انجام دهید. ببینید جستجوی پینترست به چه صورت کار می‌کند، کدام نتایج را بالاتر نشان می‌دهد، پین‌ها، برد ها و کاربرانی که پین می‌کنند را چگونه سازمان می‌دهد تا به درک بهتری از این پلتفرم دست یابید.

کدام لغات کلیدی به صورت خودکار پیشنهاد می‌شوند؟ کدام لغات کلیدی مرتبط با پین شما هستند؟

غیر از جستجو توسط کامپیوتر، جستجو توسط موبایل نیز پیشنهاد خوبی است چرا که تعداد زیادی از کاربران به دلیل راحتی خود از موبایل استفاده می‌کنند.

از آن‌جایی که بیش از 75 درصد استفاده از پینترست توسط موبایل و تبلت انجام می‌شود، این‌که بفهمید چه تفاوتی بین جستجو در کامپیوتر و موبایل وجود دارد مهم است چرا که پینترست تلاش کرده است تا پلتفرم موبایل را تا جایی که ممکن است کاربردی سازد.

تجزیه و تحلیل لغات کلیدی پینترست

اگر می‌خواهید عملکرد یک سری از لغات کلیدی خاصی را در پینترست بررسی کنید، می‌توانید با این شیوه در گوگل جستجو کنید:

site: www.pinterest.com “keyword”

به این ترتیب شما می‌توانید محبوب ترین پین‌ها را بر اساس رتبه آن‌ها در نتایج جستجو بررسی کنید و از این نتایج برای بهبود و بهینه‌سازی لغات کلیدی خود استفاده کنید.

چطور بفهمیم چه کسی سایت ما را پین می‌کند؟

اگر می‌خواهید ببینید که کدام کاربر ها به صورت مستقیم از محتوای سایت شما برای پین کردن استفاده می‌کنند، کافی است تا مانند لینک زیر، آدرس سایت خود را وارد کنید:

http://www.pinterest.com/source/[yoursite]

این روش، روشی ساده است برای این‌که ببینید کدام یک از کاربران پینترست به محتوای مطالب شما علاقه دارند و این‌که مطالب آن‌ها چگونه در پینترست رتبه کسب می‌کند.

بررسی ترافیک ارجاعی پینترست

پینترست جزو آن دسته از شبکه‌های اجتماعی است که می‌تواند ترافیک بسیاری را به سایت شما ارجاع دهد. بنابراین، برای این‌که ببینید کدام صفحات بیشترین ترافیک را به خود اختصاص داده است، کاربران پینترست چگونه وارد صفحه‌ی شما شدند و شما در آینده چگونه می‌توانید محبوب ترین پین‌های خود را بهینه کنید و یا حتی مطالب خود را به روز کنید، پینترست می‌تواند برای شما مفید باشد.

  1. از پین‌های غنی استفاده کنید

پین‌های غنی، نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی پین‌های معمولی هستند که اطلاعات بیشتری در مورد یک پین در اختیار مخاطب قرار می‌دهند. پین‌های غنی دارای شش جزء هستند (نرم‌افزار، فیلم، دستور غذایی، مقاله، محصول و مکان) و اثربخشی این نوع از پین‌ها به مراتب بهتر از پین‌های عادی است.

یک پین چه در مورد قیمت یک محصول باشد، چه یک دستور غذایی و چه یک مقاله، با این حال اما عملکرد بهتری از خود در رتبه‌ی جستجو نشان می‌دهند و اگر حضور شما با این نوع پین‌ها بهتر می‌شود، شدیدا آن را به شما توصیه می‌کنیم.

برای مثال، سایت about.com گفته که حدود 70 درصد ترافیک این سایت با استفاده از پین‌های غنی به این سایت برگشته‌اند.

  1. وب‌سایت خود را تأیید کنید

نتایج جستجوی مربوط به یک وب‌سایت تأیید شده دارای اولویت بالاتری نسبت به دیگر سایت‌ها است که باعث افزایش اعتبار این حساب کاربری و در نتیجه، افزایش رتبه در جستجو ها می‌شود.

غیر از آن، تأیید وب‌سایت در پینترست به شما اجازه می‌دهد تا به جزئیات بیشتری از Pinterest Analytics حساب خود دسترسی داشته باشید که به درک عملکرد خود در مدت حضور، محبوب ترین پین‌ها و تجزیه و تحلیل مخاطبین کمک می‌کند.

  1. همواره پین کنید

بحث اصلی در پینترست، پین کردن مستمر است. نیازی نیست که غرق در پین کردن و تبدیل به یک حساب اسپم (هرز) شوید، بلکه بهتر است چندین بار در طول هفته محتوای جذابی را پین کنید.

غیر از آن، گزینش محتوا نیز مهم است. گزینش محتوا یعنی غیر از تولید محتوا باید زمان لازم را صرف بررسی پین‌های محبوب خود و کاربران کنید تا چیزی که مربوط به مخاطب شما است (و یا برد هایی که می‌خواهید ایجاد کنید) را مجددا پین کنید.

توجه کنید که پینترست مکان مناسبی برای چرخش دائمی محتوا است و همین مطلب، نیاز بیشتر به تمرکز روی ارتباط محتوا و کیفیت آن را دو چندان می‌کند.

  1. بر روی کیفیت تمرکز کنید

هدف از پین کردن هر تصویر باید متمایز بودن از بقیه باشد تا بتوانید همواره آن را مرتبط کنید.

کیفیت، پاداش رتبه‌ی بهتر در نتایج جستو است که باعث پین کردن دوباره و ترافیک به داخل سایت شما می‌شود. کاربران پینترست شاید به توضیحات زیر تصویر توجهی نکنند، اما حتما به خود تصویر توجه می‌کنند و این یعنی که هر پین و تصویر باید واضح باشد، اندازه‌ی مناسب داشته باشد (عرض مناسب 600 پیکسل است)، و تناسبی میان تصویر اصلی با متن وجود داشته باشد، حتی اگر بنا باشد متن شما زیاد باشد.

  1. تصاویر عمودی را پین کنید

هر تصویری را می‌توان در پینترست پین کرد، اما احتمال دیده شدن تصاویر عمودی در فید یا خوراک پینترست بیشتر از بقیه است چرا که فضای بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند.

هم‌چنین، تصاویر عمودی در موبایل‌ها بهتر نمایش داده می‌شوند که این نکته ما را به اهمیت تولید پین‌هایی که برای موبایل مناسب باشند ارجاع می‌دهد.

اندازه‌ی مناسب یک پین عمودی می‌تواند بین 736 تا 2000 پیکسل باشد تا فضای کافی و لازم را در خوراک یا فید به خود اختصاص دهد، اما هنگامی که روی آن تصویر کلیک می‌شود، جزئیات بیشتری نیز باید نوشته شود.

در پایان، در قالب یک تصویر به شما تمام نکاتی که در بالا گفتیم و باید در نظر گرفت را ارائه می‌کنیم:

منبع : searchenginewatch

 

ارسال نظر