جوان سئو

خدمات سئو و مارکتینگ

چهار مرحله برای بهینه سازی وب سایت شما

چهار مرحله برای بهینه سازی وب سایت شماReviewed by Milad Ahmadi on Dec 11Rating: 5.0چهار مرحله برای بهینه سازی وب سایت شمادر این مقاله قصد داریم با معرفی چهار مرحله برای بهینه سازی وب سایت به شما عزیزان کمک کنیم که چطور یک سایت بهینه داشته باشید

از سری مقالات آموزش سئو در خدمت شما عزیزان هستیم تا پایان با ما همراه باشید .در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که که چگونه یک وب سایت با کارایی و رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو داشته باشید.

هدف از بهینه سازی موتور جستجو این است که اسپایدرهای(ربات های) موتورهای جستجو نه تنها سایت و صفحاتتان را پیدا کنند، بلکه به طور ویژه ای رتبه صفحه مربوطه را ارتقاء دهند طوریکه صفحات در صدر نتایج موتور جستجو نشان داده شوند.بهینه سازی یک فرایند یک مرحله ای نیست و نیازمند تغییر، تنظیم ، تست و نظارت مستمر است.

چهار مرحله از فرآیند بهینه سازی موتور های جست و جو :

مرحله اول : تجزیه و تحلیه کسب و کار بازار هدف

1-آنالیز وب سایت. تجزیه و تحلیل مجموعه های متا و کلمات کلیدی ، متن قابل مشاهده و کد برای تعیین اینکه بدانید در موتورهای جستجو در چه موقعیتی قرار دارید. به عنوان مثال، در مقایسه با متن چه مقدار کد روی صفحه دارید؟

2.تحلیل رقابتی. بررسی کلمات کلیدی محتوا و رتبه سایت های رقیب در موتورهای جست وجو : برای شروع این مرحله، پنج نتیجه برتر را در نتایج جستجوی گوگل انتخاب و در صورت نیاز تعداد را بیشتر کنید.از ابزارهای همچون Semrush.com و Keywordspy.com میتوانید کمک بگیرید.

3.تعیین کلمه کلیدی اولیه. یک لیست اولویت بندی شده از اصطلاحات جستجوی هدفمند مربوط به زمینه مشتری و بخش بازار تهیه کنید. به این شکل شروع کنید: چه چیزی را در موتور جستجو تایپ می کنید تا وب سایت کسب و کار و یا صفحه مورد نظرتان را پیدا کنید؟ سپس از مشتریان خود سوال کنید!

حتما بخوانید   شنیدن صدای حیوانات از طریق گوگل

مرحله دوم : تحقیق و توسعه کلید واژه

برای تعیین کلمه کلیدی یک لیست هدفمند از کلمات کلیدی و عبارات را شناسایی کنید لیست های رقابتی و دیگر منابع کسب و کار مربوطه را مرور کنید و تعداد سایت های که در رقابت برای هر کلمه ای کلیدی هستند را شناسایی کنید و از کلمات کلیدی و عبارتها را به صورت جمع بندی، انفرادی و حتی با غلطهای املایی اولویت بندی کنید.

1.ارزیابی رتبه بندی پایه: شما نیاز دارید درک کنید که در حال حاضر در چه موقعیتی قرار دارید تا به رتبه بندی دقیق آینده خود برسید. یک صفحه ساده اکسل را برای شروع کار ایجاد کنید. به طور هفتگی آن را چک کنید. هر وقت که خیالتان راحتتر شد هر 30 تا 45 روز یکبار این کار را انجام دهید. شما بایستی بهبود در ترافیک وب سایت، و شاخص کلیدی پیشرفت را برای کلمات کلیدی خود ببینید. برخی از بهینه سازان می گویند که بهینه سازی مرده است. بله، ترافیک و تبدیل اهمیت بیشتری دارند، اما ما از رتبه بندی به عنوان یک شاخص استفاده می کنیم.

2.اهداف: اهداف خود را به روشنی تعریف کنید تا بتوانید ROI ( بازگشت سرمایه ) خود را از هر برنامه ای که که در حال پیاده سازی آن هستید اندازه گیری کنید. برای شروع این مرحله ساده فقط نیاز به پیگیری دارید. به عنوان مثال: شما می توانید تصمیم بگیرید که ترافیک وب سایت را از 100 بازدید کننده در روز به 200 بازدید کننده در طول 30 روز آینده افزایش دهید یا ممکن است بخواهید نرخ تبدیل فعلی خود را از یک درصد به دو درصد در یک دوره مشخص افزایش دهیدبرای این کار بهتراست از اعداد سطح بالا و صفحات خاص مانند محصولات و خدمات شروع کنید.

حتما بخوانید   بهترین زمان و روز برای ارسال ایمیل (اینفوگرافی)

مرحله سوم :  بهینه سازی و ارائه محتوا

1.عنوان صفحه ایجاد کنید : شما باید حتما در عناوین صفحات خود از کلمات کلیدی و کاربردی  استفاده نمایید.

2.ایجاد متا تگ : با استفاده از کلمات کلیدی در متاتگ ها میتوانید رتبه وب سایت خود را افزایش دهید. (گوگل از برچسبهای کلمات کلیدی دیگر استفاده نمی کند.)

3.قرار دادن عبارات استراتژیک جستجو در صفحات: کلمات کلیدی مورد نظرتان را در میان متن و محتوای سایت ارتباط دهید. در نظر داشته باشید راهنمای استفاده از یک تا سه کلمه کلیدی در صفحات را رعایت کنید و برای سایر کلمات لیست مورد نظر، صفحات جدید بسازید. مطمئن شوید کلمات مرتبط به صورت طبیعی با کلمات کلیدی شما ادغام شده باشد. این کار به موتور های جستجو کمک می کند تا بفهمند آن صفحه دقیقا در مورد چیست. برای این کار معمولا یک نوشته ای که مصنوعی به نظر نرسد و طبیعی تر باشد بسیار مناسب تر عمل خواهد کرد. در گذشته، یک صفحه با 100 الی 300 کلمه توصیه می شد. بسیاری از بررسی ها نشان می دهد صفحاتی که دارای 800 تا 2000 کلمه هستند، بسیار بیشتر از صفحاتی که تعداد کلمات پایینتری دارند نتیجه بخش هستند. در پایان، کاربران، محل های فروش، محتوا و لینکها محبوبیت و رتبه را تشکیل می دهند.

حتما بخوانید   لینک‌سازی چیست و چرا اهمیت دارد؟

4.ایجاد نقشه های جدید برای موتورهای جستجو گوگل (Google) و بینگ(Bing): موتورهای جستجو برای ایندکس کردن راحتتر فهرستها از نقشه سایت (sitemaps) که در دونسخه XML,HTML می باشد استفاده می کنند. شما نقشه سایت XML خود را می توانید به راحتی در وب مستر گوگل و بینگ تعریف کنید.

5.ایجاد بک لینک (استفاده محدود): سعی کنید لینکها وب سایت خود را در سایتهای پر بازدید قرار دهید. این کار باعث می شود صفحات شما سریعتر ایندکس شود. بعضی از این سایتها پر بازدید میتوان از yahoo(پولی) و Business.com(پولی) و DMOZ(رایگان) را نام برد. شما همچنین می توانید از (AdSense ) استفاده نمایید.

 

مرحله 4: تست و بررسی همیشگی

1.تست و اندازه گیری: آنالیز رتبه موتورهای جستجو و ترافیک وب سایت برای بررسی تاثیر گذاری برنامه هایی که به کار برده اید، که شامل بررسی موفقیت کلمات کلیدی مورد نظر می باشد. نتایج تست ها را در فایل اکسل خود وارد کنید و آنها را نگاه دارید.

2.نگهداری : بروزرسانی محتوا و اضافه کردن کلمات کلیدی جدید به سایت بصورت پیوسته می تواند رتبه شما را در موتور های جستجو بهبود ببخشد. لینک های داخلی و خارجی سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به کسب و کار شما مربوط می باشند.یک وبلاگ میتوانید توانایی لازم برای اضافه کردن محتوایی که نیاز دارید را فراهم نمیاد.اگر نیاز به نصب و راه اندازی یک وبلاگ دارید میتوانید از شرکت های مختلف که در این زمینه فعالیت میکنند کمک بگرید همچنین میتوانید با ما در این زمینه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *