جوان سئو

آموزش و مشاوره سئو و بازاریابی آنلاین

قرارداد سئو و بهینه سازی سایت با قابلیت دانلود رایگان

قرارداد سئو

 

امروزه در بحث سئو و بهینه سازی یکی از موضوعات خیلی مهم داشتن یک قرارداد کامل و جامع می باشد. ما در این مقاله قصد داریم یک نمونه قرارداد سئو را به صورت رایگان برای شما قرار دهیم.

 

 باسمه تعالی

 

ايـن قرارداد فی مابین بين آقا / خانوم ……………….. که در اين قرارداد کارفرما ناميده مي‌شود و  آقا / خانوم …………………   که از اين پس مجری ناميده مي‌شود، با شرایط ذیل منعقد مي‌گردد. مشاهده ادامه مطلب “قرارداد سئو و بهینه سازی سایت با قابلیت دانلود رایگان”

در مورد بروزرسانی الگوریتم گوگل در سال ۲۰۱۹ بیشتر بدانید

گوگل به طور رسمی یک به روز رسانی گسترده مرکزی را اعلام کرد. این بروزرسانی الگوریتم گوگل در سوم ژوئن ۲۰۱۹ انجام می شود. این اعلان رسمی در حساب تویتر گوگل با نام google searchliaison بیان شد.

بیانیه گوگل در دوم ژوئن ۲۰۱۹ به این صورت است:

فردا اپدیت هسته ای الگوریتم رو انجام میدیم، همانطور که هر ساله چندین بار این کار رو انجام میدیم. این الگوریتم اسمش هست اپدیت هسته ژوئن ۲۰۱۹. راهنمایی ما در مورد این اپدیت محفوظه همانطور که قبلا پوشش داده ایم. لطفا برای اطلاعات بیشتر این توییت رو مشاهده کنید. مشاهده ادامه مطلب “در مورد بروزرسانی الگوریتم گوگل در سال ۲۰۱۹ بیشتر بدانید”

چطور یک کسب و کار کوچک رو به صورت آنلاین شروع کنیم؟

کسب و کار کوچک

وقتی شروع به راه اندازی یک کسب و کار کوچک آنلاین می کنید با طی مراحل زیر میتوانید به موفقیت برسید. من هزاران نفر را دیده ام که از مراحل زیر پیروی کرده اند و به موفقیت رسیده اند:

  1. یک نیاز را شناسایی کنید و آن را کاملا ارزیابی کنید.
  2. مراحل مشابه فرایند فروش را یادداشت کنید.
  3. یک وب سایت با قابلیت دسترسی آسان برای آن طراحی کنید.
  4. از موتورهای جستجو برای ترافیک دادن به سایت خود استفاده کنید.
  5. به خودتان اعتبار کارشناسی در زمینه مربوطه را بدهید.
  6. مشتریان و مشترکین خود را از طریق ایمیل شناسیایی کنید.
  7. درآمدتان را از طریق فروش به مشتریان وفروش مجدد بالا ببرید.

هر کسی، از یک مبتدی تا یک کارآفرین آنلاین می تواند از این مسیر برای شروع کسب و کار آنلاین استفاده کند.

مرحله 1: نیاز را شناسایی کنید و آن را کاملا ارزیابی کنید.

اشتباهی که اکثر افراد تازه کار مرتکب می شوند این است که ابتدا محصول را شناسایی می کنند و بعد بازار را.

برای افزایش شانس موفقیت، ابتدا بازار کسب و کار را شناسایی کنید. این کار ترفندی است برای یافتن افرادی که در جستجوی یافتن راه حلی برای یک مشکل خاص می باشند، اما نتایج زیادی بدست نمی آورند. اینترنت این گونه تحقیقات در مورد بازار را براحتی آسان می نماید:

  • به انجمن های آنلاین مراجعه کنید تا مردم چه سوالاتی می پرسند و بدنبال حل چه مشکلی هستند.
  • تحقیقات وسیعی درباره ی کلمات کلیدی که بسیاری از افراد بدنبال آن هستند انجام دهید، اما نه برای آنچه که سایت های رقیب بدنبال آن هستند.
  • بازدیدکنندگان بالقوه خود را شناسایی کنید و به آنچه که در فرم تقاضا می نویسند توجه کنید. سپس از آنچه که آموخته اید استفاده کنید و محصولی را برای بازاری ایجاد کنید که قبلا وجود داشته و آن را بهتر از رقیبانتان انجام دهید.

مرحله 2: مراحل مشابه فرایند فروش یادداشت کنید.

یک فرمول کپی شده فروش وجود دارد که بازدید کننده از لحظه ای که وارد می شود تا لحظه ای که خرید می کند مرحله بندی شده است.

  • با یک اجبار خاص و شاخص علاقه آنها را تحریک کنید.
  • مشکلات محصول خود را شرح دهید.
  • به عنوان یک برطرف کننده مشکل به خود اعتبار دهید.
  • نظرات افرادی را که از محصولات شما استفاده کرده اند را اضافه کنید.
  • در مورد محصول و اینکه چه مزایایی برای کاربر دارد صحبت کنید.
  • پیشنهاد دهید.
  • تضمین قوی بدهید.
  • ضرورت ایجاد کنید.
  • برای فروش از مشتریان دعوت کنید.

در سراسر این فرایند شما بایستی بر روی اینکه چگونه محصول یا خدمات شما منحصربفرد است و اینکه چگونه قادر به حل مشکلات آنهاست تمرکز کنید. مثل مشتری فکر کنید و بپرسید: “این محصول چه مزیتی برای من دارد؟”

مرحله3: طراحی و ساخت وب سایت.

وقتی که بازار و محصول خود را بدست آوردید، و روند فروشتان را مشخص کردید، اکنون آماده طرای وب سایتتان هستید. توجه کنید که باید آن را ساده طراحی کنید چون باید در کمتر از 5 ثانیه توجه مخاطبتان را جلب کنید، در غیر اینصورت بازدیدکنندگان دیگر هرگز وب سایتتان را بازدید نخواهند کرد. برخی از این نکات مهم را به خاطر بسپارید:

  • یک یا دو فونت ساده را روی زمینه سفید انتخاب کنید.
  •  منوی بالای خود را ساده و روشن روی همه ی صفحات یکسان نگه دارید.
  • تنها از صدا، گرافیک و ویدئوهایی استفاده کنید که پیام شما را تقویت می کند.
  • به عنوان یک پیشنهاد انتخابی می توانید آدرس های ایمیل را جمع آوری کنید.
  • خرید را آسان کنید. بیش از دو کلیک بین مشتری بالقوه و خرید قرار ندهید.
  • وب سایت شما فروشگاه آنلاین شما است، بنابراین محیط آن را دوستانه نگه دارید.

مرحله 4: استفاده از موتورهای جستجو برای هدایت خریداران هدفمند به سایت خود.

تبلیغات گوگل ، پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) ساده ترین راه برای دریافت ترافیک به یک سایت کاملا جدید است. این کار دو مزیت برای ایجاد ترافیک اورگانیک دارد. اول، تبلیغات PPC بلافاصله در صفحات جستجو نشان داده می شوند و دوم اینکه، تبلیغات PPC به شما اجازه می دهد تا از کلمات کلیدی مختلف، عنوان ها، قیمت ها و روش های فروش را امتحان کنید. شما نه تنها ترافیک فوری دریافت می کنید، بلکه می توانید از کلمات کلیدی PPC برای پی بردن به بهترین کلمات کلیدی نیز استفاده کنید. سپس می توانید از این کلمات کلیدی در سایت خود استفاده کنید که این کار به رنکینگ اورگانیک شما کمک خواهد کرد.

مرحله 5: به خودتان اعتبار کارشناسی در زمینه مربوطه اعطا کنید.

مردم از اینترنت برای پیدا کردن اطلاعات استفاده می کنند. اطلاعات را به صورت رایگان به سایت های دیگر ارائه کنید. این کار به اعتبار بیشتر و رنکینگ بالاتر موتور جستجو کمک می کند. این کار همان لینک دادن به سایت های دیگر است.

از لینک دادن به محتواهای رایگان و فاقد تخصص بپرهیزید. مقالات، ویدئوها و مقالاتی را تهیه کنید که برای افراد مفید باشد. و این محتواها را در شبکه های اجتماعی توزیع کنید. به یک متخصص فعال در انجمن های صنعتی و سایت های شبکه های اجتماعی که در بازار هدف شما وجود دارد تبدیل شوید.

شما خوانندگان جدید را جذب می کنید و حتی خیلی بهتر از سایتی که به محتوای شما لینک داده است. موتورهای جستجو لینک از سایت های مربوطه را دوست دارند و با رنکینگ به شما پاداش می دهند.

مرحله 6: از قدرت بازاریابی ایمیل برای تبدیل بازدیدکننده به خریدار استفاده کنید.

وقتی که لیستی از گزینه های مختلف را برای سایت خود انتخاب می کنید، یکی از ارزشندترین دارایی های کسب و کار آنلاین خود را ایجاد می کنید. مشتریان و بازدیدکنندگانتان به شما اجازه می دند که برایشان ایمیل ارسال کنید. این بدان معنی است که:

  • چیزی را که آنها خواسته اند به آنها می دهید.
  • در حال توسعه روابط طولانی با آنها هستید.
  • پاسخ 100% قابل اندازه گیری است.
  • بازاریابی با ایمیل، راحتر تر و ارزانتر از رادیوو و تلویزیون است چون بسیار هدفمند است.

هر فردی که سایت شما را بازدید کند و در لیست شما قرار گیرد همچون یک سرب داغ است. و هیچ ابزاری همچون ایمیل برای پیگیری آنها وجود ندارد.

مرحله 7: درآمد خود را از طریق فروش و فروش مجدد افزایش دهید.

یکی از مهم ترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی، توسعه ی ارزش هر مشتری در طول زمان است. حداقل 36% از افرادی که از شما خرید کرده اند اگر آنها را پیگیری کنید مجددا از شما خرید می کنند. نهایی شدن اولین فروش، سخت ترین مرحله ی کار است. بنابراین بعد از فروش از آنها برای خرید مجدد دعوت کنید:

  • به مشتریانی که خرید اصلی شان را نهایی کرده اند محصولات مرتبط معرفی کنید.
  • ارائه کوپن های تخفیف و وفاداری الکترونیکی به مشتریان در صورت خرید مجددشان.
  • بعد از خرید، محصولات مربوطه را در صفحه ” با تشکر از خرید شما” ارائه کنید.
  • به مشتریان بخاطر وفادار بودن به شما پاداش بدهید تا وفادارتر شوند.

و در پایان اگر شما راه کاری به غیر از موارد مطرح شده در ذهن دارید خوشحال میشویم ار طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.

منبع : entrepreneur

تاریخچه سئو قسمت دوم

seo-history

در قسمت قبلی در مورد  پیدایش و نحوه ی رشد سئو از ابتدا صحبت کردیم و در ادامه این مقاله به صورت کامل تاریخچه سئو را بیان خواهیم کرد با ما همراه باشید

یوتیوب youtube، گوگل آنالیتیک Google Analytics و وبمستر تولز Webmaster tools

در اکتبر 2006 گوگل شبکه اشتراک گذاری ویدئو، یعنی یوتیوب را به ارزش 1.65 میلیارد خریداری کرد که این شبکه در نهایت به دومین موتور جستجو در جهان تبدیل شد.

امروزه یوتیوب بیش از یک میلیارد کاربر دارد. با توجه به محبوبیت یوتیوب، سئو کردن ویدئوها برای برندهای مختلف، تجارت ها و افرادی که می خواهند دیده شوند، بسیار مهم است.

به علاوه گوگل در سال 2006 نیز دو محصول فوق العاده را عرضه کرد:

  • گوگل آنالیتیک یا برنامه تجزیه و تحلیل گوگل : این ابزار رایگان مبتنی بر وب در ابتدای کار خیلی پرطرفدار بود. مدیران سایت به کمک این برنامه هشدارهای مربوط به خرابی و تعمیر سایت خود را دریافت می کردند.
  • وب مستر تولز (سرچ کنسول) : این برنامه امروزه به عنوان کنسول جستجو Search Console شناخته می شود، برای مدیران این امکان را فراهم می کند که خطاهای خزنده در سایت و اینکه سایت با چه عبارتهای جستجویی دیده می شود و درخواست ها را مشاهده کنند.

به علاوه در سال 2006 نقشه های XML پشتیبانی جهانی از موتورهای جستجو دریافت کردند. نقشه های XML سایت به مدیران سایت اجازه می دهد هر لینکی که در وب سایت برای کراولینگ آماده است را به موتورهای جستجو نمایش دهند.

نقشه XML سایت نه تنها شامل لیستی از لینک هاست، بلکه حاوی اطلاعاتی است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا هوشمندانه تر در سایت بچرخند. مشاهده ادامه مطلب “تاریخچه سئو قسمت دوم”

تاریخچه سئو قسمت اول

seo-history

بهینه سازی موتور جستجو Search engine optimization که به اختصار سئو SEO نامیده می شود، امروزه بسیار مورد اهمیت قرار می گیرد. آنچه ما امروز به عنوان سئو می شناسیم توسط لری پیج و سرگی برین ابداع شد.

گرچه می توان گفت که سئو و بازاریابی موتورهای جستجو با شروع به کار اولین وب سایت در سال 1991 آغاز شد، اما داستان سئو کمی دیرتر و حدودا در سال 1997 شروع شد.

به گفته باب هیمن، نویسنده Digital Engagement، ما می توانیم به خاطر تولد سئو از جفرسن استارشیپ تشکر کنیم. استاشیپ از اینکه وب سایت رسمی وی به جای اینکه در صفحه اول گوگل و در جایگاه اول باشد، در برخی موتورهای جستجو در صفحه چهارم مشاهده می شد،  بسیار ناراحت بود. مشاهده ادامه مطلب “تاریخچه سئو قسمت اول”

در مورد سئو محلی و اهمیت آن در جستجوی گوگل بیشتر بدانیم

سئو محلی

سئو بر روی بهینه سازی یک وب سایت تمرکز می کند تا وب سایت مورد نظر در نتایج جستجو  یافت شود. جستجوی محلی شامل همه عبارت هایی است که فرد در اطراف خود جستجو می کند، به عنوان مثال :

  • وکیل نزدیک من
  • پزشک نزدیک من
  • وکیل در شهر تهران
  • پزشک در شهر شیراز

و جستجوهایی شبیه به این. اساسا سئو محلی یک فرایند استراتژیک است که بر بهبود کسب و کار تاکید می کند. محتوا، بهینه سازی صفحه و ساخت لینک (link building) با هدف متمرکز و محلی بخشی از این تلاش هستند. با این حال زمانی که محلی سازی لینک مطرح     می شود، تمرکز تغییر می کند.

تمرکز به این منظور تغییر می کند تا اطمینان حاصل شود که همه سیگنال های محلی همراه با جستجوی محلی گوگل سازگار و صحیح می باشند.

اگر اینطور نباشد یا به طور تصادفی برای یک تجارت اطلاعات متفاوتی ایجاد کنید، وضعیتی پیش می آید که نتایج محلی نمایش داده شده با آنچه هدف بوده است، متفاوت خواهند بود. مشاهده ادامه مطلب “در مورد سئو محلی و اهمیت آن در جستجوی گوگل بیشتر بدانیم”

۷ گام برای ایجاد یه استراتژی موفق برای بازاریابی شبکه های اجتماعی

Social Media Marketing Strategy

استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی به عنوان یک چراغ راهنمایی برای بازاریابان، افزایش سطح آگاهی از برند، وفادار نمودن مشتریان و جذب مخاطبان جدید عمل می کند. استراتژی موفق ترافیک سایت را افزایش می دهد و اغلب بازده سرمایه گذاری (ROI) بیشتری نسبت به تلاش های بازاریابی صرف شده را نشان می دهد.

اینها فقط بخشی از مزایای استراتژی رسانه های اجتماعی خوب است. اما دستیابی به چنین تاثیری آسان نیست. مخاطبان رسانه های اجتماعی می توانند بسیار دمدمی مزاج و متغیر باشند، رقابت برای جلب توجه شان سخت است و الگوریتم های پلتفرم ها متغیر است.

برای حفظ تمرکز شما، ما این راهنما را برای ایجاد استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی به صورت یک مقاله ایجاد کرده ایم. مشاهده ادامه مطلب “۷ گام برای ایجاد یه استراتژی موفق برای بازاریابی شبکه های اجتماعی”

۵ استراتژی اشتباه در وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی

بدون در نظر گرفتن محصول مورد نظر برای فروش، بهتر است به یاد داشته باشید که وبلاگ قویترین ابزار برای فروش است. با استفاده از وبلاگ می توانید برند خود را به همه معرفی کنید.

 امروزه اکثر مردم به دنبال چیزی هستند که بتوانند به آن اعتماد کنند. وبلاگ و سایت ساده ترین راه برای ساخت و ایجاد یک رابطه همراه با اعتماد است.

اگر وبلاگ با در نظر گرفتن اصول سئو ایجاد شود، به وب سایت شما کمک می کند که در موتورهای جستجو قوی تر ظاهر شود. با استفاده از وبلاگ می توانید روی کلمات کلیدی طولانی تر کار کنید و این برای کسانی که به دنبال اطلاعات دقیق هستند، مفید خواهد بود.

به علاوه وبلاگ یک سوخت تمام نشدنی برای سایر کانال های بازاریابی، مانند شبکه های اجتماعی و خبرنامه ها و لینکی حاوی اطلاعات مربوط به تجارت شماست. مشاهده ادامه مطلب “۵ استراتژی اشتباه در وبلاگ نویسی”

چرا به سئو نیاز داریم ؟

سئو

تا حالا شده این سئوال رو از خودتون بپرسید که چرا به سئو نیاز داریم ؟

اصلا سئو از کجا اومد و چرا یهو اینقدر مهم شد ؟ از هرکسی میپرسی میگه اره سایتت رو سئو کن !

شاید این این سئوالات به ذهن شما هم رسیده باشد و به دنبال جواب درست حسابی برای این سئوالات باشید ما در جوان سئو به شما کمک میکنیم که به این سئوالات در حد رفع نیاز پاسخ دهید پس با ما همراه باشید.

ابتدا به معنی کلمه سئو میپردازیم که این کلمه از کجا اومده و به چه معناست ؟ مشاهده ادامه مطلب “چرا به سئو نیاز داریم ؟”

چرا و چگونه محتوای قدیمی را بهبود بخشیم یا حذف کنیم؟

Content

آیا محتوای قدیمی می تواند قدرت سایت شما را کاهش دهد؟ بله، احتمال آن وجود دارد. در مورد محتوای قدیمی خود تصمیم خیلی مهمی باید بگیرید: اینکه آیا باید محتوای قدیمی خود را برزورسانی کنید یا بهتر است آنها را حذف کنید؟

گرفتن تصمیم درست در این مرحله می تواند مزیت های زیادی برای سایت شما داشته باشد، از جمله افزایش ترافیک، بهبود جستجوی محتوا در موتورهای جستجو، لینک ها، تبدیل ها و تعاملات دیگر. مشاهده ادامه مطلب “چرا و چگونه محتوای قدیمی را بهبود بخشیم یا حذف کنیم؟”