جوان سئو

آموزش و مشاوره سئو و بازاریابی آنلاین

url چیست و بهترین روش سئو آن به چه صورت است ؟

لینک چیست

URL چیست : مخفف عبارت Uniform Resource Locator است که به معنای منبع یاب یکنواخت می باشد. url به طور رایج تر آدرس اینترنتی (وب) نامیده می شود که جایگاه یک منبع، مانند یک صفحه وب را در اینترنت مشخص می کند. به علاوه URL نحوه بازیابی منبع مورد نظر را، که پروتکل نیز نامیده می شود، مشخص می کند، مانند HTTP، HTTPS، FTP و غیره. مشاهده ادامه مطلب “url چیست و بهترین روش سئو آن به چه صورت است ؟”

قرارداد سئو و بهینه سازی سایت با قابلیت دانلود رایگان

قرارداد سئو

 

امروزه در بحث سئو و بهینه سازی یکی از موضوعات خیلی مهم داشتن یک قرارداد کامل و جامع می باشد. ما در این مقاله قصد داریم یک نمونه قرارداد سئو را به صورت رایگان برای شما قرار دهیم.

 

 باسمه تعالی

 

ايـن قرارداد فی مابین بين آقا / خانوم ……………….. که در اين قرارداد کارفرما ناميده مي‌شود و  آقا / خانوم …………………   که از اين پس مجری ناميده مي‌شود، با شرایط ذیل منعقد مي‌گردد. مشاهده ادامه مطلب “قرارداد سئو و بهینه سازی سایت با قابلیت دانلود رایگان”

در مورد بروزرسانی الگوریتم گوگل در سال ۲۰۱۹ بیشتر بدانید

گوگل به طور رسمی یک به روز رسانی گسترده مرکزی را اعلام کرد. این بروزرسانی الگوریتم گوگل در سوم ژوئن ۲۰۱۹ انجام می شود. این اعلان رسمی در حساب تویتر گوگل با نام google searchliaison بیان شد.

بیانیه گوگل در دوم ژوئن ۲۰۱۹ به این صورت است:

فردا اپدیت هسته ای الگوریتم رو انجام میدیم، همانطور که هر ساله چندین بار این کار رو انجام میدیم. این الگوریتم اسمش هست اپدیت هسته ژوئن ۲۰۱۹. راهنمایی ما در مورد این اپدیت محفوظه همانطور که قبلا پوشش داده ایم. لطفا برای اطلاعات بیشتر این توییت رو مشاهده کنید. مشاهده ادامه مطلب “در مورد بروزرسانی الگوریتم گوگل در سال ۲۰۱۹ بیشتر بدانید”

تاریخچه سئو قسمت دوم

seo-history

در قسمت قبلی در مورد  پیدایش و نحوه ی رشد سئو از ابتدا صحبت کردیم و در ادامه این مقاله به صورت کامل تاریخچه سئو را بیان خواهیم کرد با ما همراه باشید

یوتیوب youtube، گوگل آنالیتیک Google Analytics و وبمستر تولز Webmaster tools

در اکتبر 2006 گوگل شبکه اشتراک گذاری ویدئو، یعنی یوتیوب را به ارزش 1.65 میلیارد خریداری کرد که این شبکه در نهایت به دومین موتور جستجو در جهان تبدیل شد.

امروزه یوتیوب بیش از یک میلیارد کاربر دارد. با توجه به محبوبیت یوتیوب، سئو کردن ویدئوها برای برندهای مختلف، تجارت ها و افرادی که می خواهند دیده شوند، بسیار مهم است.

به علاوه گوگل در سال 2006 نیز دو محصول فوق العاده را عرضه کرد:

  • گوگل آنالیتیک یا برنامه تجزیه و تحلیل گوگل : این ابزار رایگان مبتنی بر وب در ابتدای کار خیلی پرطرفدار بود. مدیران سایت به کمک این برنامه هشدارهای مربوط به خرابی و تعمیر سایت خود را دریافت می کردند.
  • وب مستر تولز (سرچ کنسول) : این برنامه امروزه به عنوان کنسول جستجو Search Console شناخته می شود، برای مدیران این امکان را فراهم می کند که خطاهای خزنده در سایت و اینکه سایت با چه عبارتهای جستجویی دیده می شود و درخواست ها را مشاهده کنند.

به علاوه در سال 2006 نقشه های XML پشتیبانی جهانی از موتورهای جستجو دریافت کردند. نقشه های XML سایت به مدیران سایت اجازه می دهد هر لینکی که در وب سایت برای کراولینگ آماده است را به موتورهای جستجو نمایش دهند.

نقشه XML سایت نه تنها شامل لیستی از لینک هاست، بلکه حاوی اطلاعاتی است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا هوشمندانه تر در سایت بچرخند. مشاهده ادامه مطلب “تاریخچه سئو قسمت دوم”

تاریخچه سئو قسمت اول

seo-history

بهینه سازی موتور جستجو Search engine optimization که به اختصار سئو SEO نامیده می شود، امروزه بسیار مورد اهمیت قرار می گیرد. آنچه ما امروز به عنوان سئو می شناسیم توسط لری پیج و سرگی برین ابداع شد.

گرچه می توان گفت که سئو و بازاریابی موتورهای جستجو با شروع به کار اولین وب سایت در سال 1991 آغاز شد، اما داستان سئو کمی دیرتر و حدودا در سال 1997 شروع شد.

به گفته باب هیمن، نویسنده Digital Engagement، ما می توانیم به خاطر تولد سئو از جفرسن استارشیپ تشکر کنیم. استاشیپ از اینکه وب سایت رسمی وی به جای اینکه در صفحه اول گوگل و در جایگاه اول باشد، در برخی موتورهای جستجو در صفحه چهارم مشاهده می شد،  بسیار ناراحت بود. مشاهده ادامه مطلب “تاریخچه سئو قسمت اول”

در مورد سئو محلی و اهمیت آن در جستجوی گوگل بیشتر بدانیم

سئو محلی

سئو بر روی بهینه سازی یک وب سایت تمرکز می کند تا وب سایت مورد نظر در نتایج جستجو  یافت شود. جستجوی محلی شامل همه عبارت هایی است که فرد در اطراف خود جستجو می کند، به عنوان مثال :

  • وکیل نزدیک من
  • پزشک نزدیک من
  • وکیل در شهر تهران
  • پزشک در شهر شیراز

و جستجوهایی شبیه به این. اساسا سئو محلی یک فرایند استراتژیک است که بر بهبود کسب و کار تاکید می کند. محتوا، بهینه سازی صفحه و ساخت لینک (link building) با هدف متمرکز و محلی بخشی از این تلاش هستند. با این حال زمانی که محلی سازی لینک مطرح     می شود، تمرکز تغییر می کند.

تمرکز به این منظور تغییر می کند تا اطمینان حاصل شود که همه سیگنال های محلی همراه با جستجوی محلی گوگل سازگار و صحیح می باشند.

اگر اینطور نباشد یا به طور تصادفی برای یک تجارت اطلاعات متفاوتی ایجاد کنید، وضعیتی پیش می آید که نتایج محلی نمایش داده شده با آنچه هدف بوده است، متفاوت خواهند بود. مشاهده ادامه مطلب “در مورد سئو محلی و اهمیت آن در جستجوی گوگل بیشتر بدانیم”

۵ استراتژی اشتباه در وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی

بدون در نظر گرفتن محصول مورد نظر برای فروش، بهتر است به یاد داشته باشید که وبلاگ قویترین ابزار برای فروش است. با استفاده از وبلاگ می توانید برند خود را به همه معرفی کنید.

 امروزه اکثر مردم به دنبال چیزی هستند که بتوانند به آن اعتماد کنند. وبلاگ و سایت ساده ترین راه برای ساخت و ایجاد یک رابطه همراه با اعتماد است.

اگر وبلاگ با در نظر گرفتن اصول سئو ایجاد شود، به وب سایت شما کمک می کند که در موتورهای جستجو قوی تر ظاهر شود. با استفاده از وبلاگ می توانید روی کلمات کلیدی طولانی تر کار کنید و این برای کسانی که به دنبال اطلاعات دقیق هستند، مفید خواهد بود.

به علاوه وبلاگ یک سوخت تمام نشدنی برای سایر کانال های بازاریابی، مانند شبکه های اجتماعی و خبرنامه ها و لینکی حاوی اطلاعات مربوط به تجارت شماست. مشاهده ادامه مطلب “۵ استراتژی اشتباه در وبلاگ نویسی”

چرا به سئو نیاز داریم ؟

سئو

تا حالا شده این سئوال رو از خودتون بپرسید که چرا به سئو نیاز داریم ؟

اصلا سئو از کجا اومد و چرا یهو اینقدر مهم شد ؟ از هرکسی میپرسی میگه اره سایتت رو سئو کن !

شاید این این سئوالات به ذهن شما هم رسیده باشد و به دنبال جواب درست حسابی برای این سئوالات باشید ما در جوان سئو به شما کمک میکنیم که به این سئوالات در حد رفع نیاز پاسخ دهید پس با ما همراه باشید.

ابتدا به معنی کلمه سئو میپردازیم که این کلمه از کجا اومده و به چه معناست ؟ مشاهده ادامه مطلب “چرا به سئو نیاز داریم ؟”

۱۴ اشتباه رایج سئو سایت و چگونگی رفع آن ها

اشتباهات سئو

بهینه سازی موتور جستجو (سئو) شیب ملایمی دارد. در طول سال ها، گوگل الگوریتم های جستجوی خود را چندین بار تغییر داده است- اخیراً در مارس 2019. بسیاری از کسب و کارها ممکن است روش های سئویی را بکار ببرند که قدیمی هستند و در نهایت منجر به نتیجه معکوس می شود.

این در حالی است که لازم است با ماهیت های جدید جستجوگرها همسو باشیم. برخی از اشتباهات آنقدر رایج هستند که بتوان آن ها را بدرستی شناسایی و اصلاح کرد. به منظور کمک به حل این مسئله، شایع ترین خطاهای سئو را شناسایی و چگونگی اصلاح آنها و یا جلوگیری از تکرار آنها را در آینده توضیح خواهیم داد.

مشاهده ادامه مطلب “۱۴ اشتباه رایج سئو سایت و چگونگی رفع آن ها”

کدام ریدایرکت برای سئو بهتر است ؟

تردید نسبت به ریدایرکت 301 در مقابل 302 مسئله ای است که افراد بسیاری با آن روبه رو می شوند. حتی در سال 2019 هم بسیاری از مدیران سایت مطمئن نیستند که کدام یک برای سئو بهتر است.

اگر بخواهیم ریدایرکت را تعریف کنیم، ساده ترین تعریف به این صورت است : ریدایرکت روشی است برای انتقال کاربران و موتورهای جستجو از آنچه جستجو کرده اند، به یک آدرس متفاوت. مشاهده ادامه مطلب “کدام ریدایرکت برای سئو بهتر است ؟”