جوان سئو

خدمات سئو و مارکتینگ

باید و نباید های سئو در سال ۲۰۱۹

اگر از علاقه مندان در زمینه سئو و بازاریابی هستید حتما مقاله ای که امروز تحت عنوان باید و نباید های سئو در سال 2019 براتون آماده کردیم رو مطالعه کنید توی این مقاله به خیلی از مسائل مهم سئو در سال 2019 خواهیم پرداخت.

برای بسیاری از سایتها، سئو در سال 2019 چندان متفاوت از سال های گذشته نیست: هنوز هم نیاز دارید کارهای یکسانی با کیفیت و دقت بالاتر نسبت به قبل انجام دهید. رقابت در حال سخت تر شدن است و گوگل و مشتری های شما در تشخیص کیفیت بالاتر بهتر شده اند. همچنین، باید یک گام به عقب بردارید و ببینید آیا هنوز هم به افراد مناسب در زمان مناسب می رسید؟ به مرور کلی سئو در سال 2019 خواهید پرداخت.

کیفیت همه چیز است

در سال 2019 کیفیت حرف اول را میزند و در مورد آنچه که دقیقا انجام می دهید کیفیت را بهبود بخشید. محصولات، خدمات و روشهای توصیف آنها را ارزیابی کنید. آیا مشکلی در توصیفشان دارید؟ محصول شما باید عالی باشد، چون جای برای یک محصول فرعی در رنکینگ وجود ندارد،یک محصول مخرب نیاز به یک سایت مخرب و یک برنامه مخرب دارد تا آن سایت را شناسایی کند.

سئو در سال 2019

من می توانم درباره ی افزایش هوش مصنوعی، یادگیری ماشین یا تعاملات محاوره ای صحبت کنم، اما این کار را نمی کنم. شما باید از این پیشرفتها مطلع شوید تا بدانید کجا این جستجوها عنوان بندی می شوند، اما در حال حاضر بهبود آنچه که انجام می دهید مهم است. کیفیت سایت بسیار مهم و کلیدی است. بنابراین، روند سئو در سال 2019 چیز جدیدی نیست بلکه موضوعاتی است که باید مدتی چکش کاری شوند.

موبایل

در ابتدا، سال 2019 به طور پیش فرض سال موبایل است. از آنجا که نخستین ایندکس گوگل به موبایل تغییر کرده است، بنابراین گوگل بر سایت شما بر حسب اینکه روی موبایل چگونه کار می کند نظارت می کند، حتی اگر تعداد زیادی از بازدید شما روی دسکتاپ باشد. به موبایل سایتتان توجه ویژه ای کنید. باید ببینید که آیا موبایل سایتتان مثل دسکتاپ کار می کند. آیا داده های ساختاری عمل می کنند و کامل می شوند؟ آیا تصاویر دارای متن های alt هستند؟ آیا محتواها کامل هستند و به راحتی خوانده میشوند؟ این موارد را بررسی کنید و در صورت بروز مشکل آنها را رفع کنید.

کیفیت سایت را بهبود دهید

همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم کیفیت حرف اول را میزند.اگر مدتی است که روی کیفیت سایت خود کار میکنید پس مطئن باشید سایت خوبی خواهید داشت. در طول سالها، بحث های زیادی در مورد آنچه که روی آنها تمرکز کرده اید شده است، چون این چیزی است که موتورهای جستجو به دنبال آن هستند. کارشناسان ادعا می کنند که بسیاری از فاکتورهای موتورهای جستجو را دز نظر می گیرند تا یک محتوا را برای یک دوره خاص طبقه بندی کنند و این به سادگی امکانپذیر نیست. از آنجایی که دقیقاً هیچکس نمی داند چه اتفاقی در پشت صحنه موتورهای جستجو رخ می دهد، می توانید مدت زمان بیشتری را برای تعیین روند رصد کنید.

در سال 2019 سایت شما باید به لحاظ فنی بی عیب و نقص باشد، یک تجربه ی کاربری قابل مشاهده و محتوایی عالی ارائه و مخاطبان مناسب را در زمان مناسب هدف قرار دهید. البته، سرعت سایتتان باید بهبود یابد. که به معنای ادغام و بهبود داده های ساختاری Schema مثلاً schema.org است که یکی از کلیدهای پیشرفت برای سالهای آینده است.

بهبود سرعت سایت

سرعت سایت یکی از عوامل مهم در چند سال گذشته بوده است اما در حال حاضر به یک مسئله بحرانی تبدیل شده است. اگر سرعت را افزایش ندهید نمی توانید در رقابت باقی بمانید. اگر یکی از رقبای شما خیلی سریعتر شود، شما در رقابت کند می شوید. بهبود زمان بارگذاری کار زمانبری است اما ممکن است باعث شود شما خیلی سریعتر از رقیب باشید و این خیلی خوب است.

بهبود تجربه کاربری (ux)

آیا استفاده از سایت شما لذت بخش است؟ آیا می توانید چیزی را که در یک لحظه نیاز دارید پیدا کنید؟ آیا نام تجاری قابل تشخیص است؟ چگونه از تصاویر استفاده می کنید؟ بهبود تجربه کاربر یک راه مطمئن برای ایجاد پتانسیل مشتریان است. مشتریان راضی و خوشحال موتورهای جستجوی راضی و خوشحالی هستند.

ساختار سایتتان را تجزیه کنید

بارها سایتی از روی وهم و خیال طراحی شده و این مسئله در طول زمان بشدت افزایش یافته است. گاهی اوقات همه ی آن دسته ها، برچسب ها، پست ها و صفحات می توانند همچون ریشه های درختی باشند که از پیاده رو بیرون زده اند. باید بدانید که نگهداری ساختار سایت و چک کردن آن برای برای بازدیدکنندگان و همچنین موتورهای جستجو مفید است. همه چیز باید در محل مناسب خود باشد و اگر چیزی قدیمی است، بروز نیست و یا زشت و زننده است، شما فقط یا باید آن را حذف کنید و یا به چیز دیگری مرتبطش کنید.

در این سال، باید توجه ویژه ای به ساختار سایت خود داشته باشید. دوباره ساختار سایت خود را ارزیابی کنید و از خودتان بپرسید آیا همه چیز در جای خودش است یا اینکه جایی برای بهبود دادن وجود دارد؟ استراتژی محتوای بنیادی شما چگونه است؟ آیا اتصال داخلی شما ابتکاری است؟

داده های ساختاری schema.org را اجرا کنید

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم داده های ساختار یافته با schema.org باعث می شود که محتواهای شما بلافاصله برای موتورهای جستجو قابل فهم باشد. موتورهای جستجو از داده های ساختاری استفاده می کنند تا بین بخش هایی از صفحه شما و اطراف آن ارتباط برقرار کنند. این مسئله کمک می کند تا متنی را به داده های خود اضافه کنید. علاوه بر اینکه کمک می کند سایت آسانتر درک شود، اضافه کردن داده ساختاری به سایت، سایتتان را واجد شرایط برای نتایج به اصطلاح غنی تری می کند. پیاده سازی داده های ساختاری کار آسانی نیست و نیازمند تلاش شما می باشد.

قصد جستجو را در اولویت نگه دارید

قصد جستجو همان چرایی است که در پشت جستجو است. این شخص قصدش از این جستجو چیست؟ آیا می خواهد اطلاعاتی پیدا کند یا چیزی بخرد؟ یا شاید فقط سعی می کنند یک وبسایت خاصی را پیدا کنند. یا شاید کلاً جریان چیز دیگری است؟ موتورهای جستجو برای درک قصد کاربر در حال بهتر و بهتر شدن هستند و ما بایستی به موتورهای جستجو کمک کنیم که نسخه ی مناسب محتوای ما را انتخاب کنند. با تعیین هدف جستجو، می توانید استراتژی کلمه کلیدی خود را بر اساس اهداف خاصی که یک جستجوگر دارد بسازید و این نکات را به محتوای خود اضافه کنید.

جستجوی کلمات کلیدی خود را دوباره انجام دهید

وقت آن رسیده است که جستجوی کلمات کلیدی خود را دوباره انجام دهید. تغییرات زیادی در بازار کسب و کار شما وجود دارد. شرکت شما باید تغییر کند. بروزرسانی کردن کلمات کلیدیتان را در فرصت های مناسب فراموش نکید. پس به عقب برگردید و این سوالات را از خودتان بپرسید.

  • چه چیزی در شرکت من تغییر کرده؟
  • چه چیزی در مخاطبان من تغییر کرده؟
  • چه چیزی در زبان مردم تغییر کرده؟
  • چه تغییری در محل جستجوی مردم رخ داده؟

محتوا خودش زمینه است

زمینه یکی از مهمترین عبارت در سال گذشته بود. زمینه ای که به موتورهای جستجو کمک می کند جهان را درک کنند. از آنجاییکه که موتورهای جستجو دقیق و دقیق تر می شوند، خیلی مهمتر است که اطلاعات دقیق تری در اختیار آنها قرار داد. با ارائه زمینه مورد نیاز برای موضوع و اشخاص، می توانید به موتورهای جستجو کمک کنید که بین محتواهای شما و جاهای بزرگتری که این محتواها باید فیت شوند ارتباط برقرار کنند. این مسئله فقط برای محتواها نیست بلکه برای لینکهایی که اضافه می کنید نیز برقرار است و این لینکها زمینه ای فراهم می کنند که به موتورهای جستجو کمک می کند. با تبیین زمینه محتوا به موضوع ممکن است خلایی در دستان خود حس کنید. ممکن است موضوع را به طور کامل بررسی نکرده اید. یا شاید دیدگاه جدیدی نسبت به آن پیدا کرده اید و شاید علم به کلی تغییر کرده است. کسی چه می داند! موضوع را مدنظر قرار دهید و هر چیزی که مرتبط با آن است پیدا کنید. گاهی لازم است به عقب برگردید و محتوای قدیمی تان را بروزرسانی کنید یا آن را بهبود دهید و یا برخی چیزها را به کلی حذف کنید.

محتوا و کیفیت مهمترین صفحات خود را دوباره ارزیابی کنید

کلمات کلیدی امروزه یکی از نکات مهم است ، نگهداری محتوا چیز دیگری است. نگاهی به نتایج جستجوی کلمه کلیدی بیندازید. آیا یک مقاله چندگانه در ده کلمه برتر برای یک عبارت خاص دارید؟ خب، این احتمالاً آن چیزی نیست که بخواهید.

برای درک چگونگی انجام این کار، باید محتوای خود را دوباره ارزیابی کنید. آیا همه چیز خوب است؟ آیا نیاز هست که بیشتر بنویسید؟ و یا شاید کمتر؟ شاید لازم است چند مقاله ضعیف را به یک مقاله قوی خلاصه کنید؟ گاهی مواقع بهترین استراتژی سئو بیشتر نوشتن نیست، فقط آنچه که دارید را بهبود دهید.

کسانی که مهارتهای نوشتن را تسخیر می کنند!

محتوای با کیفیت اورجینال است و درکش عمیق و آسان است و موتورهای جستجو برای ارزیابی کیفیت محتوای مقاله دقیق تر شده اند و بر اساس آن تصمیم می گیرند. همچنین خوانندگان متن های خوب بیشتر می شوند و حس اعتماد بیشتری به آن پیدا می کنند. اگر محتوا بخوبی قابل خواندن باشد و به لحاظ عملی و گرامری درست باشد، حرفه ای تر خواهد شد و مردم دوست دارند بیشتر به محتوای شما برگردند و دیگر محتواهایتان را نیز بخوانند. بنابراین، مهارتهای نوشتنتان را افزایش دهید!

 اپلیکیشن

لینک به اپلیکیشن ها بویژه در موبایل ها رو به افزایش است. برخی از خدمات فقط اپلیکیشنی هستند مثل اسنپ . اپلیکیشن ها همه جا هستند، حتی گوگل اکنون داده های ساختاری را برای برنامه های نرم افزاری تست می کند. به علاوه، گوگل صفحه اصلی خود را در موبایل با کشف فید اپلیکیشن توسعه می دهد.

اپلیکیشن ها راه دیگری را و معمولاً راه بهتری را برای رسیدن به مخاطبین خود ارائه می کنند. بسته به محصول و بازار شما، ممکن است استفاده از اپلیکیشن ایده خوبی برای کارتان باشد. اگر مایل نیستید که راههای گذشته را ادامه دهید.

به صور خلاصه

حالا اگر همه اینها را تمام کنیم، همه این موارد چطور اجرا شود؟ باید کارهای زیر را دائماً در ذهن خود نگه دارید:

  • شما باید یک وبسایت با سرعت بالا، قابلیت استفاده آسان، به لحاظ تکنیکی بدون مشکل و با کیفیت بالا داشته باشید که واقعا به بازدیدکنندگان کمک می کند.
  • این وبسایت باید با یک نام تجاری که محصول و خدمات با کیفیت بالا ارائه می دهد پشتیبانی شود.
  • بسته به توازن و تعادلتان ، ممکن است نیاز به استراتژی استفاده از ابزارهای جدید مانند اپلیکشن داشته باشید.

 

 

 

 

انکر تکست (Anchor text) و اهمیت آن در سئو سایت

اگر در زمینه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت میکنید، مطمئناً با عبارات و اصطلاحات بسیاری برخورد کرده اید که یکی از اصطلاحات انکر تکست (به انگلیسی Anchor Text) است.امروز در جوان سئو قصد داریم یک تعریف جامع و کامل از انکر تکست (Anchor text) در اختیار شما عزیزان قرار دهیم پس تا پایان با ما همراه باشید.

انکر تکست (Anchor text) چیست ؟

کاراکتر یا کلمات موجود در یک متن که به صفحات دیگر در وب توسط لینک متصل می شوند انکر تکست نام دارد. انکرتکست ها معمولا قابل کلیک کردن و مشاهده توسط کاربر می باشند، به عنوان مثال کلمه جوان سئو در مقدمه همین مقاله که با رنگ آبی (می توانید رنگ و سبک لینکهای وب سایت خود را از طریق HTML و یا CSS تغییر دهید) مشخص شده است یک انکر تکست می باشد.

ساختار یک انکر تکست به شکل زیر می باشد :

<a href="https://www.javanseo.ir"> Anchor Text</a>

مشاهده ادامه مطلب “انکر تکست (Anchor text) و اهمیت آن در سئو سایت”

چهار مرحله برای بهینه سازی وب سایت شما

از سری مقالات آموزش سئو در خدمت شما عزیزان هستیم تا پایان با ما همراه باشید .در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که که چگونه یک وب سایت با کارایی و رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو داشته باشید.

هدف از بهینه سازی موتور جستجو این است که اسپایدرهای(ربات های) موتورهای جستجو نه تنها سایت و صفحاتتان را پیدا کنند، بلکه به طور ویژه ای رتبه صفحه مربوطه را ارتقاء دهند طوریکه صفحات در صدر نتایج موتور جستجو نشان داده شوند.بهینه سازی یک فرایند یک مرحله ای نیست و نیازمند تغییر، تنظیم ، تست و نظارت مستمر است.

مشاهده ادامه مطلب “چهار مرحله برای بهینه سازی وب سایت شما”

چگونه از پنالتی سئو بیرون بیاییم ؟

بعد از مدت ها دوری از به دلیل مشغله بسیار زیاد دوباره با یک مقاله جدید و کاربردی از سری مقالات آموزش سئو تحت عنوان چگونه از پنالتی سئو بیرون بیاییم ؟ در  خدمت شما عزیزان هستیم تا پایان با ما همراه باشید.

ما در یک دنیای دیجیتال زندگی می کنیم، جاییکه قرار گرفتن در صفحه اول موتور جستجو در مقابل صفحه دوم می تواند میلیون ها تومان درآمد داشته باشد؛ این آن چیزی است که باعث می شود رتبه ی  سئو شرکت بسیار مهمتر از قبل شود. اگر شما رییس شرکت هستید و می خواهید در این بازی شرکت کنید می بایستی قوانین را درک کنید.

یکی از آن قوانین این است که هنگام پنالتی شدن از گوگل، رتبه صفحه شما کاهش می یابد؛ این بدان معنی است که پیدا شدن سایت شما توسط گوگل سخت شده  و در نهایت باعث کاهش چشمگیری در بازید از سایت می شود. در اینجا چندین پنالتی مختلف از سئو و نحوه دور ماندن  از آنها ارائه می شود. مشاهده ادامه مطلب “چگونه از پنالتی سئو بیرون بیاییم ؟”

گام به گام با شما تا مهاجرت به HTTPS

امنیت در فضای مجازی موضوعی به شدت مهم برای هر کسب و کار در هر زمینه‌ای است. و یکی از اصلی‌ترین موارد در امنیت فضای مجازی، تغییر به میزبانی HTTPS است.

البته که عوامل بسیار دیگری هم در این زمینه نقش دارد اما به غیر از مزایای نمایش یک وب‌سایت ایمن برای بازدیدکنندگان، تغییر به میزبانی امن HTTPS (که در تضاد با HTTP است) برای کسب و کار مناسب است. HTTPS در کنار این‌که به بازدیدکنندگان شما اطمینان خاطر می‌دهد، بلکه گوگل در این رابطه اعلام کرده که یکی از عوامل مؤثر در رتبه‌بندی است.

در این سال‌های آتی سوال این نیست که آیا به HTTPS مهاجرت کنم، بلکه چه زمانی مهاجرت کنم است؟

اگر هنوز برای این مهاجرت آماده نیستید و یا با این فناوری آشنایی ندارید، پس پیشنهاد می‌کنیم که تمامی مراحل آموزش زیر را دنبال کنید تا مطمئن شوید که به صورت صحیح و ایمن مهاجرت کرده‌اید و کمترین آثار منفی را بر جای گذاشته‌اید.

گام اول: خرید گواهینامه SSL

اولین نکته خرید گواهینامه معتبر SSL است. بدون وارد شدن به جزئیات تخصصی بخواهیم صحبت کنیم باید بگوییم گواهینامه SSL به این صورت عمل می‌کند که یک پیوند رمزنگاری شده و غیرقابل نفوذ میان مرورگر کاربر و وب‌سرور ایجاد می‌کند.

گواهینامه SSL انواع مختلفی دارد که قیمت هرکدام نیز متفاوت است. مهم‌ترین نکته این است که این گواهینامه‌ها همگی اساسا تحت یک اصل مشابه کار می‌کنند. فقط به این خاطر که هزینه‌ی یک گواهینامه گران‌تر را پرداخت کردید، “ایمنی بیشتری” نخواهید داشت.

چیزی که گواهینامه‌های مختلف ارائه می‌کنند، مجموعه‌ای از ویژگی‌های مختلف است.

SSL های ارزان قیمت، SSL دامنه است. فورا صادر می‌شود و تنها نیاز به تأیید ایمیل دارد. وبگردی ایمن را با یک علامت قفل نشان می‌دهد اما تنها مالکیت دامنه را بررسی می‌کند و فرایند تأیید آن بیش از این نیست. این نوع SSL برای کسب و کار های کوچک که نمی‌خواهند هزینه‌ی زیادی بپردازند مناسب است.

نوع دیگر، SSL های سازمانی است، نیازمند تأییدیه بیشتری است که بررسی مالکیت شرکت را در بر می‌گیرد. بنابراین مدت زمان صدور آن‌ها نیز بیشتر است و معمولا بین دو تا سه روز کاری به طول می‌انجامد. در این نوع گواهینامه، نام شرکت و نام دامنه در نوار مرورگر دیده می‌شود.

نوع آخر، SSL های اعتبار سنجی است که یک “نوار سبز” در مرورگر برای شما نمایش داده می‌شود. این نوع SSL از نوع دامنه و سازمانی گران‌تر است چرا که فرایند تأیید آن شامل بررسی جزئیات بیشتری از شرکت شما می‌شود و این تأییدیه می‌تواند تأییدیه قانونی، عملیاتی و مکانی باشد.

به همین دلیل است که مدت زمان صدور این نوع از SSL بین سه تا پنج روز کاری طول می‌کشد و نیازمند مدارک قانونی مختلفی است.

گام دوم: کسب گواهینامه نصب SSL

پس از خرید SSL، باید آن را تأیید کنید. همان طور که در تصویر بالا می‌بینید، سطوح مختلفی برای تأیید پیش از صدور گواهینامه وجود دارد؛ اما اگر بخواهیم از مثال SSL دامنه استفاده کنیم، بلافاصله بعد از آن که صاحب دامنه ایمیل خود را تأیید کرد، گواهینامه صادر می‌شود.

این کار توسط صادرکننده SSL انجام می‌شود. صادرکننده یک ایمیل به صورت خودکار به یکی از آدرس ایمیل‌های از پیش تعیین شده، مانند [email protected] یا [email protected] ارسال می‌کند.

اگر از هاست (میزبان) اشتراکی استفاده می‌کنید، شرکت هاستینگ شما به عنوان مدیر سرور می‌تواند به شما کمک کند. پس از آن‌که شما گواهینامه را تأیید کردید، هاستینگ همه کار ها را برای شما انجام می‌دهد.

گام سوم: گرفتن فول بکاپ

بعد از هر تغییر اساسی که در وب‌سایت خود انجام می‌دهید، تهیه‌ی یک نسخه پشتیبان از کلیه فایل‌ها (فول بکاپ) ارزشش را همیشه دارد. مثلا اگر از سی‌پنل استفاده می‌کنید، به آسانی می‌توانید فول بکاپ بگیرید.

در غیر این صورت ببینید شرکت هاستینگ شما بخش گرفتن بکاپ دارد و اگر بله از آن استفاده کنید.

در هر صورت بکاپ‌گیری سوپاپ اطمینان است.

گام چهارم: تغییر پیوند ها از HTTP به HTTPS

پیش از آن‌که به HTTPS بروید، لازم است تا تمامی لینک‌های داخلی خود را نیز به روز کنید. بعدا راهی که به صورت کلی این کار را انجام دهد خواهیم گفت، اما خوب است تا در وب‌سایت خود بگردید و هر پیوندی که با HTTP آغاز می‌شود را به HTTPS تغییر دهید.

این‌که چطور این کار را انجام دهید به اندازه‌ی سایت شما بستگی دارد. اگر تنها چند صفحه دارید که می‌توانید به صورت دستی انجام دهید. اگر چند صد و حتی چند هزار صفحه دارید، ابزار هایی برای انجام این کار به صورت خودکار وجود دارد (خصوصا که اگر از وردپرس استفاده می‌کنید).

گام پنجم: بررسی کد کتاب‌خانه‌ها

این گام، یک گام اختیاری است که تنها برای سایت‌هایی که از نرم‌افزار های اضافی مانند جاوا اسکریپت یا آی‌جکس استفاده می‌کنند، کاربرد دارد. اگر بخواهید این گام را انجام دهید، احتمالا نیاز دارید تا سایت را با توسعه‌دهنده خود بررسی کنید و هر نرم‌افزاری که مربوط به صفحات HTTP است و یا آن را تولید می‌کند، به روز کند و آن‌ها را به HTTPS تغییر دهد.

گام ششم: به روز رسانی تمام پیوندهای خارجی تحت اختیار شما

تمامی پیوندهایی که از فضاهای مجازی به وب‌سایت شما لینک شدند و در فهرست شاخه‌های معتبر قرار دارند باید به روز شوند. تنها بر روی پیوندهایی متمرکز باشید که کنترل آن‌ها را در اختیار دارید.

خیلی زود ترافیک پروتکل HTTP شما به HTTPS هدایت (ریدایرکت) می‌شود و از این بابت نیازی نیست که همه‌ی پیوندها را به روز کنید، بلکه تنها بر روی پیوندهای مهم و اصلی متمرکز باشید.

گام هفتم: ایجاد ریدایرکت 301

این مورد شاید پیچیده به نظر برسد، اما در واقع بسیار ساده است. ریدایرکت 301، روشی در ریدایرکت (هدایت) ترافیک از یک صفحه به صفحه دیگر است. در حقیقت، یک ریدایرکت (دائمی) است چرا که وب‌سایت شما به طور دائم از HTTP به HTTPS تغییر کرده است.

ریدایرکت 301 به این دلیل اهمیت دارد که اگر ده‌ها، صدها و حتی هزاران بک‌لینک در سایت‌های دیگر دارید، همه‌ی آن‌ها را به HTTPS تغییر می‌دهد. اگر رتبه‌ی شما در موتور جستجو به تعداد و کیفیت بک‌لینک‌ها بستگی دارد، پس مطمئنا نمی‌خواهید این مهم را از دست بدهید.

بنابراین ریدایرکت 301 به این معناست که شما نمی‌خواهید خودتان تمامی پیوندها را تغییر دهید، که معمولا عملی نیست حتی اگر به لحاظ مجازی غیرممکن نباشد.

تنظیم ریدایرکت 301 به نوع وب‌سروری که از آن استفاده می‌کنید بستگی دارد. محبوب‌ترین انواع وب‌سرور را می‌توان آپاچی، انجین‌ایکس، لایت‌اسپید و ویندوز گفت. در آپاچی و لایت‌اسپید باید فایل htaccess، در انجین‌ایکس باید فایل کانفیگ، و در ویندوز نیز باید فایل web.config را به روز کنید.

گام هشتم (اختیاری): به روز رسانی SSL CDN

اگر از CDN یا شبکه‌ی تحویل محتوا، مانند کلودفلیر (CloudFlare) استفاده می‌کنید، لازم است تا آن را با SSL هماهنگ کنید. CDN یک شبکه‌ی توزیع سرور است که صفحات شما را در سرورهای خود ذخیره می‌کند و اگر کسی از سایت شما بازدید کند، نزدیک‌ترین سرور به بازدیدکننده صفحات را برای او ارسال می‌کند.

CDN نه تنها از حیث سرعت مزیت دارد، بلکه ایمن نیز هست چرا که الگوهای مخرب مختلف را شناسایی و از هک شدن سایت شما جلوگیری می‌کند. فقط کافی است که با توسعه‌دهنده یا شرکت هاستینگ خود در تماس باشید و ببینید آیا از میزبانی CDN استفاده می‌شود یا خیر. اگر بله، پس باید با تیم فنی CDN برای راهنمایی بیشتر در تماس باشید.

اکثر وب‌سایت‌ها از CDN استفاده نمی‌کنند، بنابراین این گام تنها برای تکمیل فرایند است.

گام نهم: به روز رسانی تمام ابزارها و ایمیل‌های معاملاتی

امروزه بسیاری از کسب و کار ها از ابزارهای اضافی متعددی نظیر بازاریابی ایمیل، اتوماسیون بازاریابی و تولیدکننده صفحه فرود در وب‌سایت خود استفاده می‌کنند.

شما باید فهرستی از این نرم‌افزارها را تهیه کنید، هر صفحه‌ای که به HTTP ارجاع می‌شود را شناسایی کنید و سپس آن‌ها را به HTTPS تغییر دهید.

بخش دیگر، ایمیل‌های معاملاتی است؛ ایمیل‌هایی مانند خوش‌آمدگویی، فاکتور پرداخت و بازیابی رمز عبور. همه‌ی این‌ها نیز باید به روز شوند. ریدایرکت 301 معمولا همه‌ی این کارها را انجام می‌دهد، اما حرفه‌ای تر این است که همیشه آدرس درست را به مشتریان نشان دهید.

گام دهم: به روز رسانی گوگل (آنالیتیکس و سرچ کنسول)

آخرین مورد به روز رسانی حساب‌های خود در گوگل – آنالیتیکس و سرچ کنسول – است. در گوگل آنالیتیکس باید آدرس پیش‌فرض را با HTTPS وارد کنید. در سرچ کنسول نیز باید سایت جدیدی با HTTPS اضافه کنید.

در پایان …

تغییر به HTTPS و هنگامی که سخن از امنیت فضای مجازی به میان آید، گامی در جهت تغییر است. دیر یا زود آن را انجام خواهید داد.

اما الزاما کار پیچیده‌ای نیست. اگر متخصص این کار نیستید، پس نیاز به یک متخصص وب دارید. اما تا زمانی که از گام‌های این آموزش استفاده می‌کنید، مشکلی نخواهید داشت.

لینک‌سازی چیست و چرا اهمیت دارد؟

راهنمای ساده لینک‌سازی (لینک بیلدینگ)

چه تازه وارد مبحث لینک‌سازی شده باشید و چه از قدیم آن را انجام می‌دهید، مطمئنیم که این مطلب چیز های مفیدی برای شما خواهد داشت. دورنمای سئو و لینک‌سازی همواره در حال تغییر است و امروزه اهمیت تولید لینک‌های باکیفیت نیز کمتر از گذشته نیست. در صورتی که قصد رقابت و پیشرفت در فضای مجازی را دارید، باید اهمیت و نحوه‌ی تولید لینک‌های باکیفیت را بدانید و این‌ها مواردی نیستند که در هر زمان تغییر کنند. هدف از این مطلب، راهنمایی فوری و سریع شما در مسیر درست است. کار های زیادی در لینک‌سازی وجود دارد، اما ما همه چیز در بخش‌های مختلف را به صورت کامل توضیح می‌دهیم که شامل مثال‌های زیادی نیز می‌باشد. امیدواریم از راهنمای ساده لینک‌سازی لذت ببرید.

تعریف لینک‌سازی:

لینک‌سازی، فرایند کسب هایپرلینک (متن یا کلمه‌ای که لینک دار است) از دیگر سایت‌ها به سایت شما می‌باشد. هایپرلینک (که لینک نیز نامیده می‌شود) راهی برای هدایت کاربر بین صفحات اینترنت است. موتور های جستجو از لینک برای خزیدن در وب استفاده می‌کنند؛ آن‌ها در میان لینک‌های تک تک صفحات وب‌سایت شما می‌گردند و در میان کل لینک‌های دیگر وب‌سایت‌ها نیز می‌خزند. روش‌های زیادی برای تولید لینک وجود دارد و هرچند که میزان سختی این روش‌ها با هم متفاوت است، اما سئوکاران بر این عقیده‌اند که لینک‌سازی یکی از سخت‌ترین بخش‌های شغل آنان است. بسیاری از این افراد زمان زیادی را برای انجام هرچه بهتر لینک‌سازی صرف می‌کنند. به همین دلیل اگر بتوانید در بخش تولید لینک‌های باکیفیت مهارت بالایی کسب کنید، همین امر می‌تواند هم در سئو و هم در رقابت شما را به پیش ببرد.

چرا لینک‌سازی در سئو اهمیت دارد؟

برای درک اهمیت لینک‌سازی، اول باید اصول مواردی مثل این‌که یک لینک چگونه شکل می‌گیرد، موتور های جستجو چگونه به لینک‌ها نگاه می‌کنند، و این موتور ها چه چیزی از لینک برداشت می‌کنند را متوجه شوید.

 

  1. آغاز تگ لینک: تگ لینک، تگ لنگر نیز نام دارد. در این‌جا تگ لینک آغاز می‌گردد و به موتور های جستجو اعلام می‌کند که لینک به چیزی در این‌جا قرار است نوشته شود.
  2. محل لینک ارجاعی: لغت “href” برگرفته از دو کلمه‌ی “هایپرلینک ارجاعی” است، و متنی که بین دو علامت نقل قول قرار می‌گیرد، بیانگر آدرسی است که این لینک به آن اشاره دارد. این آدرس الزاما نباید یک صفحه‌ی وب باشد، بلکه می‌تواند مسیر یک تصویر و یا مسیر دانلود یک فایل باشد. هم‌چنین شاید چیزی جز آدرس نیز دیده باشید که با علامت # شروع می‌شود و لینک محلی نام دارد. لینک‌های محلی شما را به بخش متفاوتی از صفحه‌ای که در آن هستید ارجاع می‌دهند.
  3. متن قابل مشاهده لینک: این قسمت، همان متنی است که کاربر در صفحه مشاهده می‌کند و در صورتی که کاربر می‌خواهد لینک را باز کند، باید روی آن کلیک کند. این متن معمولا به صورتی است که آن را از دیگر متن‌ها متمایز می‌سازد و معمولا به رنگ آبی زیر خط دار است که به کاربر اعلام می‌کند این یک لینک قابل کلیک است.
  4. پایان تگ لینک: این قسمت پایان تگ لینک را به موتور های جستجو اعلام می‌کند.

لینک برای موتور های جستجو به چه معناست؟

دو دلیل اصلی وجود دارد که چرا موتور های جستجو از لینک‌ها استفاده می‌کنند:

  1. برای یافتن صفحات جدید در وب
  2. کمک به شناسایی یک صفحه و نحوه‌ی رتبه‌بندی آن در نتایج

هنگامی که موتور های جستجو وارد صفحه‌ای در وب شوند می‌توانند محتوا و اطلاعات آن صفحه را استخراج و به شاخص (ایندکس)های خود اضافه کنند. به این ترتیب موتور های جستجو می‌توانند ببینند و تصمیم بگیرند اگر صفحه‌ای دارای کیفیت مناسب بود، آن را با توجه به لغات کلیدی مرتبط طبقه‌بندی کنند (گوگل ویدئوی کوتاهی در توضیح این فرایند ساخته). موتور های جستجو در هنگام این تصمیم‌گیری، تنها به محتوای صفحه نگاه نمی‌کنند بلکه به تعداد لینک‌هایی که از وب‌سایت های خارجی به این سایت ارجاع می‌شود و هم‌چنین کیفیت وب‌سایت های خارجی هم نگاهی می‌کنند. به بیان ساده‌تر، هرچه وب‌سایت های بهتری شما را لینک کنند، احتمال این‌که رتبه شما در نتایج جستجو بهتر شود افزایش می‌یابد.

لینک به عنوان یک عامل رتبه‌بندی، همان چیزی است که باعث شد تا گوگل از اواخر دهه 90 میلادی بازار موتور جستجو را از آن خود کند. لری پیج یکی از بنیان‌گذاران گوگل است که پیج‌رنک (Page Rank) را ایجاد کرد و گوگل از پیج‌رنک برای بررسی کیفیت یک صفحه، بر اساس تعداد لینک‌هایی که به آن صفحه ارجاع می‌شود استفاده می‌کرد. بعدا این معیار تبدیل به بخشی از الگوریتم رتبه‌بندی کلی شد و روش بسیار مناسبی برای تعیین کیفیت یک صفحه بود چرا که آن را مشخص می‌کرد.

پیج‌رنک به این خاطر مؤثر بود که بر پایه‌ی ایده‌ای بود که لینک را همانند یک رأی در مورد آن صفحه می‌دید. مثلا اگر یک صفحه لینک نمی‌گرفت، یعنی لایق آن نبود.(البته پیچ رنک دیگه تاثیری در رتبه بندی سایت نداره) موضوع این است هنگامی که یک فرد چیزی را به سایت دیگری لینک می‌کند، این لینک‌ها هستند در واقع منابع خوبی برای بیان اثربخشی یک صفحه می‌باشند. در غیر این صورت، آن صفحه لینک نمی‌شود. درست همانند این‌که شما دوست خود را به یک رستوران بد نمی‌برید.

با این حال، سئوکاران خیلی زود فهمیدند که چطور پیج‌رنک و نتایج جستجوی لغات کلیدی منتخب را دستکاری کنند. گوگل دائما به دنبال راه‌هایی برای پیدا کردن سایت‌هایی بود که نتایج جستجو را دستکاری می‌کردند، و به روز رسانی‌های منظمی منتشر می‌کرد که هدف خاص آن، حذف وب‌سایت هایی بوده که مستحق رتبه‌ی خوب نبوده‌اند.

این کار گوگل باعث شد تا تعدادی از روش‌های لینک‌سازی که در گذشته روش‌های خوبی بودند، مثل ثبت سایت شما در فهرست‌های وب و دریافت لینک از آن‌ها را حذف کند. این شیوه همان چیزی بود که گوگل یک زمان آن را پیشنهاد می‌کرد، اما سئوکاران از آن سوء استفاده کردند و گوگل دیگر همانند گذشته به چنین لینک‌هایی بها نمی‌داد.

اخیرا گوگل وب‌سایت هایی که از چنین روش‌هایی در لینک‌سازی سوء استفاده می‌کنند را در رتبه‌بندی جریمه می‌کند – چنین شیوه‌هایی را بهینه‌سازی بیش از حد نیز می‌گویند. به روز رسانی پنگوئن گوگل، یکی از این موارد است. اطلاع از این‌که از کدام روش‌های لینک‌سازی باید دوری کرد و دستورالعمل‌های گوگل برای لینک‌سازی چه است، مورد مهمی است که در ادامه صحبت خواهیم کرد.

ما کل الگوریتمی که گوگل از آن برای تعیین نتایج جستجو استفاده می‌کند را نمی‌دانیم – چرا که “فوت کوزه‌گری” گوگل است. با این وجود، اجماع نظر جامعه‌ی سئو بر این است که لینک‌ها هنوز نقش مهمی در این الگوریتم گوگل ایفا می‌کنند . همان‌طور که می‌بینید، لینک‌ها بیشترین قسمت را در نمودار پایین به خود اختصاص داده‌اند.

تعیین وزن و درصد عوامل مؤثر در رتبه‌بندی گوگل : 

 

DLKAF: در سطح دامنه، خصوصیات بدون لغات کلیدی

(مثل تعداد لینک‌هایی که به دامنه می‌شود، کیفیت/میزان اعتماد پذیری لینک‌هایی که به دامنه می‌شود، پیج‌رنک در سطح دامنه و غیره)

PLLF: خصوصیات لینک در سطح صفحه

(مثل پیج‌رنک، رتبه اعتماد، تعداد لینک‌ها، توزیع متن لینک، کیفیت لینک منبع و غیره)

PLKWCF: لغات کلیدی و خصوصیات محتوا در سطح صفحه

(مثل فراوانی عکس و فراوانی سند (فراوانی TF-IDF)، نمره‌بندی موضوع-محور، کمیت/ارتباط با محتوا و غیره)

PLKAF: در سطح صفحه، خصوصیات بدون لغات کلیدی

(مثل طول محتوا، خوانایی، منحصر به فرد بودن، سرعت بارگزاری و غیره)

DL BF: خصوصیات نام تجاری در سطح دامنه

(مثل استفاده از نام تجاری/دامنه، اشاره به نام تجاری/دامنه در اخبار/رسانه‌ها/جراید و غیره)

UU: کاربر، استفاده، و ترافیک داده‌ی کوئری

(عوامل مؤثر در ترافیک/استفاده از طرف مرورگر/تولبار/تعداد کلیک، کیفیت/تنوع/نرخ کلیک کوئری‌ها و غیره)

SM: عوامل اجتماعی

(مثل کمّیت/کیفیت لینک‌های توئیت شده، اشتراک‌گذاری ها در فیس‌بوک، گوگل پلاس و غیره)

DLKU: استفاده از لغات کلیدی در سطح دامنه

(مثل تطابق دقیق لغات کلیدی دامنه، تطابق نسبی لغات کلیدی و غیره)

DLKAF: خصوصیات بدون لغات کلیدی در سطح دامنه

(مثل طول نام دامنه، پسوند دامنه، زمان پاسخ پروتکل HTTP دامنه و غیره)

به طور کلی اگر تمام دیگر عوامل مؤثر در رتبه‌بندی با هم یکسان باشند، این تعداد و کیفیت لینک‌هایی که به یک صفحه می‌شوند است که در رتبه‌بندی اثرگذار است. با این وجود و با حرکات اخیر گوگل که شامل انتشار به روز رسانی‌های پنگوئن و گوگل پلاس شده، حدس و گمان‌ها به این سو رفته که اثر لینک‌ها در حال کاهش است و جای خود را به استفاده از شبکه‌های اجتماعی، مانند توئیتر و گوگل پلاس داده‌اند.

امروزه اما بحث‌های کمی در این رابطه وجود دارد که اگر لینک‌های باکیفیتی به سایت شما ارجاع شوند، رتبه و ترافیک بیشتری کسب خواهید کرد (که درباره‌ی این‌که چه چیزی یک لینک را “باکیفیت” می‌سازد در بخش دوم توضیح می‌دهیم). اما چندین بار به لغت “باکیفیت” اشاره کردیم و دلیل خوبی هم وجود دارد: گوگل هم‌زمان هم در حال افزایش تمرکز خود بر روی کیفیت است و هم در حذف لینک‌های بی‌کیفیت است. این کار  مستقیما بر کار سئوکاران اثر می‌گذارد چرا که این افراد باید مطمئن شوند هدف اصلی روش‌های لینک‌سازی که آن‌ها انتخاب کرده‌اند بر روی کیفیت است.

هر آن‌چه که از nofollow باید بدانید

خاصیتی به نام “نوفالو” (nofollow) وجود دارد که گاهی اوقات می‌توان به لینک‌ها نسبت داد که اگر اگر این خاصیت اضافه شود، شما که یک کاربر هستید متوجه این تغییر نخواهید شد. اما اگر به کد آن نگاه کنید، متوجه تفاوت اندک آن می‌شوید:

<a/>جوان سئو<“a href=http://www.javanseo.ir rel=”nofollow>

به rel=”nofollow” که اضافه شده دقت کنید. این خاصیت به گوگل می‌گوید که هیچ رتبه‌ای برای صفحه‌ای که هدف این لینک است در نظر نگیرد. هم‌چنین شما به گوگل می‌گویید که به این لینک اعتماد نکند و آن را در نظر نگیرد. در واقع این خاصیت نباید به بهبود رتبه‌ی آدرس هدف کمکی کند.

دلیل اصلی استفاده‌ی یک سایت از خاصیت نوفالو می‌تواند این باشد که وب‌سایت بر تمام لینک‌هایی که در صفحات آن اضافه می‌شود نظارتی ندارد. به بیان دیگر، نمی‌خواهید هنگامی که مطمئن نیستید لینکی مورد اعتماد است یا خیر، آن را به گوگل نشان دهید. این امر رایج‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید. چند مثال را ببینید:

  • نظرات در وب‌سایت
  • پست‌های یک انجمن
  • نظرات کاربر مهمان
  • صفحات قابل ویرایش دانش‌نامه (مانند ویکی پدیا)
  • بخش پاسخ‌های یاهو (Yahoo! Answers)

کاربران به راحتی می‌توانند در هر کدام از این صفحات لینک اضافه کنند، و با توجه به حجم بالای مطالب در این صفحات، منطقی نیست که بخواهید تک تک لینک‌ها را بررسی کنید. بنابراین به منظور جلوگیری از لینک دادن اسپمر ها برای دریافت پیج‌رنک سایت خودشان، سایت شما می‌تواند خاصیت نوفالو را به تمام لینک‌هایی که توسط کاربران ارسال می‌شود اضافه کند.

دیگر مزیت خاصیت نوفالو برای تبلیغ‌کنندگانی است که به ازای ثبت لینک در وب‌سایت ها پول دریافت کرده‌اند. پس اگر شما یک بنر تبلیغاتی در وب‌سایتی که به شما لینک شده خریداری کنید، گوگل می‌گوید که خاصیت نوفالو باید اضافه شود تا هیچ رتبه‌ای برای این لینک در نظر نگیرد. در واقع این بحث می‌گوید که شما نباید از خرید تبلیغاتی که به دیگر وب‌سایت‌ها لینک می‌شود انتظار مثبتی داشته باشید.

اخیرا گوگل این مفهوم را توسعه داده تا شامل لینک‌های بهینه شده در مطبوعات، فهرست مقالات و رپورتاژ های آگهی هم بشود. در این‌جا چند مثال می‌آوریم که استفاده از خاصیت نوفالو کاملا مفید است.

با توجه به موضوع وب‌سایت خود باید بدانید کمکی که لینک‌های فالو به شما در رتبه‌ی نتایج می‌کنند، به اندازه‌ی لینک‌هایی که خاصیت نوفالو دارند نیست. این گفته به معنای بی‌ارزش بودن آن‌ها نیست. در واقع کاربران معمولی متوجه فالو یا نوفالو بودن لینک نمی‌شوند و تنها روی آن کلیک می‌کنند تا وارد سایت شما شوند. نکته‌ی مهم اما خرید تبلیغات است. همان طور که گفته شد، به خاطر لینک‌سازی است که شما می‌خواهید اکثر لینک‌های شما خاصیت فالو داشته باشند و گوگل آن‌ها را محاسبه کند.

لینک‌سازی چطور به کسب و کار من کمک می کند؟

همان‌طور که گفتیم، لینک‌ها نشانه‌های بسیار مهمی برای موتور های جستجو در تعیین رتبه هستند. پس می‌دانیم افزایش تعداد لینک‌های باکیفیتی که به سایت شما می‌شوند می‌توانند احتمال افزایش رتبه‌ی شما را بسیار بالا ببرند.

لینک‌سازی مزیت‌های دیگری نیز دارد، هرچند که ممکن است خیلی مشخص نباشد اما ارزشش را دارد.

ایجاد ارتباطات : 

لینک‌سازی معمولا در بر گیرنده‌ی برتری نسبت به دیگر وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های مرتبط با موضوع شما است. این برتری معمولا به بهبود چیزی ارتباط دارد که آن را ایجاد کرده‌اید، مثل محتوای یک اینفوگرافی. برتری دارای یک هدف مشترک است و آن هم کسب لینک می‌باشد، اما در واقع چیزی بیش از این هدف وجود دارد: برتری می‌تواند به ایجاد ارتباطات طولانی مدت شما با افراد اثرگذار اصلی در صنعت خود کمک کند و این ارتباطات یعنی این‌که کسب و کار شما مطمئن‌تر و بهتر می‌شود. حتی اگر برای لحظه‌ای لینک‌سازی را فراموش کنیم اصل این عمل دارای ارزش است چرا که ما در حال ایجاد تبلیغات و طرفداران واقعی برای کسب و کار خود هستیم.

ارسال ترافیک ارجاعی : 

در مورد اثر لینک بر رتبه‌بندی سایت شما صحبت کردیم، اما اثر لینک بر ترافیک ارجاعی چطور؟ یک لینک خوب از یک وب‌سایت بسیار پربازدید می‌تواند باعث افزایش ترافیک سایت شما شود. اگر آن وب‌سایت در حوزه کسب و کار شما باشد، احتمال این‌که ترافیک ارجاعی هم مرتبط باشد و باعث افزایش فروش شود نیز بیشتر می‌شود. ارزش یک لینک تنها به سئو ارتباطی ندارد، بلکه به مشتریان نیز مربوط است. مثالی که می‌توانیم از این مورد بزنیم، مطلبی است که توسط یکی از کاربران مهمان به نام Michael Ellsberg در وبلاگ Tim Ferriss نوشته شده است. او هم‌چنین در وب‌سایت فوربس یک مورد مطالعه در مورد این‌که این پست چقدر برای او ارزش دارد نوشته است. “تفاوت زیادی بین مطرح شدن در بین تعداد زیادی افراد و تعداد کمی افراد (اما هنوز تعداد زیاد) وجود دارد که مشخصا به علاقه ارتباط دارد.” به بیان دیگر، تمایلی که دنبال‌کنندگان یک وبلاگ نسبت به شنیدن نصیحت از صاحب سایت دارند، بسیار بیشتر از افرادی است که (مثلا) به مجری شبکه‌ی سی‌ان‌ان توجه می‌کنند، هرچند که تعداد بینندگان سی‌ان‌ان بسیار بیشتر از گروه اول باشد.

برند سازی : 

لینک‌سازی خوب است که برند شما را بسازد و شما را در کسب و کار، سرشناس سازد. روش‌هایی در لینک‌سازی، مثل تولید محتوا وجود دارد که مهارت شرکت شما را نشان می‌دهد و می‌تواند همگام با ایجاد برند شما حرکت کند. مثلا اگر بخشی از یک محتوا که به صنعت شما مرتبط است را ایجاد و منتشر کنید، احتمال این‌که در صنعت خود به خاطر این محتوا معروف شوید را دارید. هنگامی که برتر از دیگران می‌شوید و سعی می‌کنید تا برای محتوای خود لینک کسب کنید، در واقع شما در حال نمایش مهارت خود به دیگران هستید و از دیگران که در صنعت شما فعالیت دارند می‌خواهید که خود را به نحوی نشان دهند.

نکته‌ی مهم در لینک‌سازی در برابر “کسب” لینک یا اهمیت داشتن صفحاتی که ارزش لینک کردن را دارد.

پیش از لینک‌سازی باید چیزی ارزشمند برای ساخت لینک داشته باشید. معمولا این چیز می‌تواند صفحه اصلی وب‌سایت شما باشد. شما اغلب برای منابع تخصصی، مانند مطلب وبلاگ، ابزار وبلاگ، مطالعه تحقیقاتی یا گرافیکی لینک می‌سازید. گاهی اوقات این موارد بسیار قبل‌تر از آن‌که لینک‌سازی را در حرفه خود شروع کنید وجود دارند. در دیگر مواقع، شما این منابع را اختصاصا با هدف لینک‌سازی تولید می‌کنید.

این مورد مفهوم کسب لینک و “استحقاق کسب رتبه” را بیان می‌کند. همه‌ی کار های لینک‌سازی باید با چیزی آغاز شود که ارزش لینک دادن به آن را داشته باشد. لینک ساختن در وب‌سایت های کم‌ارزش بسیار دشوار است، اما هنگامی که شروع به لینک‌سازی در صفحاتی کنید که واقعا ارزشش را دارد، خواهید دید که لینک‌سازی بسیار آسان‌تر خواهد بود.

 

۱۱ نکته در مورد بهینه‌سازی پین‌های پینترست

وب‌سایت پینترست در طول چند سال اخیر از یک شبکه‌ی اجتماعی در حال رشد تبدیل به یک موتور جستجوی دیداری قدرتمند شده است و همانند دیگر موتور های جستجو، شما می‌توانید حضور خود را با دیدن توسط دیگر کاربران این شبکه اجتماعی بهبود بخشید.

پینترست که بیش از 100 میلیون کاربر دارد که پیوسته در حال جستجو و قراردادن پین‌های جدید بر اساس علایق خود هستند، اما هنگامی که صحبت از توانایی جستجو و ترافیکی که می‌تواند به سایت شما بیاورد می‌شود، این وب‌سایت را دستکم می‌گیرند.

با این حال، اگر می‌خواهید یک نمایه (پروفایل) موفق و خوب در پینترست داشته باشید، باید بدانید که دیگر کاربران باید به راحتی قادر به دیدن پین‌های شما باشند و در این هنگام است که بهینه‌سازی (سئو) در پینترست ضروری می‌شود.

بله، در پینترست هم بهینه سازی وجود دارد و آن گونه که به نظر می‌رسد، پیچیده نیست.

پینترست جایی برای سرمایه‌گذاری و دریافت سود پس از مدت کوتاهی نیست و شاید از این‌که دائما باید حضور داشته باشید تعجب کنید. پس برای این کار، اکنون زمان بهینه‌سازی حضور خود در پینترست و هدایت دیگر کاربران به سمت پین‌های شما با جستجو است.

در این‌جا 11 نکته که می‌تواند باعث بهبود حضور شما در پینترست شود قرار دارد:
  1. نمایه خود را بهینه کنید

پیش از این‌که پین کردن را شروع کنید (پین یا سنجاق کردن در پینترست به معنای ارسال پست در این وب‌سایت است)، باید نمایه خود را اصلاح و نام کاربری مناسبی انتخاب کنید. این تغییرات را می‌توانید از طریق تنظیمات انجام دهید و مواردی که مربوط به نحوه نمایش شماست و می‌خواهید آن‌گونه دیده شوید را تغییر دهید. آدرس شما در این وب‌سایت، یک لغت کلیدی است. پس یک نام کاربری درست، واضح و قابل به خاطر سپردن انتخاب کنید.

این انتخاب نام درست را باید در نوشتن نام صحیح در نمایه خود نیز به کار ببرید چرا که هویت شما را در این وب‌سایت مشخص می‌کند.

  1. بُرد ها را بهینه کنید

بُرد های شما در پینترست باید جالب و طبقه‌بندی شده باشد. شما هم باید به نام و عناوین برد اهمیت دهید و هم تصاویر آن.

Adore Me یکی از کاربران پینترست است که با اهمیت دادن به جزئیات و خلاقیت در عناوین و تصاویر، حضوری جالب در این شبکه اجتماعی دارد.

از منظر سئو این نکته اهمیت دارد که شما در هنگام انتخاب عنوان برد و نام‌گذاری آن به گونه‌ای که قابل جستجو باشد، باید همانند یک کاربر فکر کنید. بله، عنوان جالب و خنده دار بسیار عالی است، اما اگر می‌خواهید که رتبه‌ی پین‌های خود را ارتقا بخشید، باید عناوین را به گونه‌ای بهینه کنید که دیگر کاربران بتوانند آن را مشاهده کنند.

با این حال نیازی نیست که استفاده از لغات کلیدی را به شدت رعایت کنید، بلکه خلاقیت را با اثربخشی ترکیب کنید.

Nordstorm کاربر دیگری است که حضور بسیار موفقی در پینترست دارد و این موفقیتش را شدیدا مدیون بهینه‌سازی صحیح در محاسبه‌ی ترافیک ورودی از طریق پین‌های خود است.

  1. پین‌ها را بهینه کنید

هر پین، نماینده‌ی نمایه‌ی شماست، پس باید حتی‌المقدور آن را بهینه سازید. از توضیحات زیاد نترسید چرا که توضیحات به موتور جستجو کمک می‌کند تا پین شما را پیدا کند.

  1. روی توضیحات متمرکز باشید

همه‌ی کاربران زمان کافی برای خواندن توضیحات یک پین را نمی‌گذارند و همین زمان می‌تواند نهایتا احتمال پین شدن مجدد را افزایش دهد.

خود پینترست به پین‌هایی علاقه دارد که توضیحات خاص و درستی ارائه می‌دهند که باعث می‌شود کاربران در هنگام جستجو بتوانند تصویر مورد نظر را پیدا کنند. همه‌ی جزئیات را در توضیحات تصویر بنویسید تا باعث شود کاربران بهتر بتوانند آن را پیدا کنند.

  1. از هشتگ استفاده نکنید!

هنگامی که پینترست راهنمای استفاده از این پلتفرم را نوشت، به این نکته نیز اشاره کرد:

فقط از لغت کلیدی یا هشتگ استفاده نکنید. توضیحات، بخش مهمی در جذب مخاطب است. تصویری را قرار دهید که با بتوان به درستی با لغات آن را جستجو کرد و به دیگر کاربران در این فرض که بتوانند خودشان را با پین شما تصور کنند، کمک کنید.

با توجه به تغییر در میزان استفاده “هشتگ” از فیس‌بوک تا اینستاگرام، پینترست اما حد اعتدال را رعایت کرده و معتقد است که هشتگ کاملا بی‌مصرف نیست، اما برای این‌که دیگران بهتر به پین شما دست یابند نیز ضروری نیست.

  1. در مورد لغات کلیدی تحقیق کنید

بهترین راه برای پیدا کردن لغات کلیدی مناسب این است که خودتان یک جستجو انجام دهید. ببینید جستجوی پینترست به چه صورت کار می‌کند، کدام نتایج را بالاتر نشان می‌دهد، پین‌ها، برد ها و کاربرانی که پین می‌کنند را چگونه سازمان می‌دهد تا به درک بهتری از این پلتفرم دست یابید.

کدام لغات کلیدی به صورت خودکار پیشنهاد می‌شوند؟ کدام لغات کلیدی مرتبط با پین شما هستند؟

غیر از جستجو توسط کامپیوتر، جستجو توسط موبایل نیز پیشنهاد خوبی است چرا که تعداد زیادی از کاربران به دلیل راحتی خود از موبایل استفاده می‌کنند.

از آن‌جایی که بیش از 75 درصد استفاده از پینترست توسط موبایل و تبلت انجام می‌شود، این‌که بفهمید چه تفاوتی بین جستجو در کامپیوتر و موبایل وجود دارد مهم است چرا که پینترست تلاش کرده است تا پلتفرم موبایل را تا جایی که ممکن است کاربردی سازد.

تجزیه و تحلیل لغات کلیدی پینترست

اگر می‌خواهید عملکرد یک سری از لغات کلیدی خاصی را در پینترست بررسی کنید، می‌توانید با این شیوه در گوگل جستجو کنید:

site: www.pinterest.com “keyword”

به این ترتیب شما می‌توانید محبوب ترین پین‌ها را بر اساس رتبه آن‌ها در نتایج جستجو بررسی کنید و از این نتایج برای بهبود و بهینه‌سازی لغات کلیدی خود استفاده کنید.

چطور بفهمیم چه کسی سایت ما را پین می‌کند؟

اگر می‌خواهید ببینید که کدام کاربر ها به صورت مستقیم از محتوای سایت شما برای پین کردن استفاده می‌کنند، کافی است تا مانند لینک زیر، آدرس سایت خود را وارد کنید:

http://www.pinterest.com/source/[yoursite]

این روش، روشی ساده است برای این‌که ببینید کدام یک از کاربران پینترست به محتوای مطالب شما علاقه دارند و این‌که مطالب آن‌ها چگونه در پینترست رتبه کسب می‌کند.

بررسی ترافیک ارجاعی پینترست

پینترست جزو آن دسته از شبکه‌های اجتماعی است که می‌تواند ترافیک بسیاری را به سایت شما ارجاع دهد. بنابراین، برای این‌که ببینید کدام صفحات بیشترین ترافیک را به خود اختصاص داده است، کاربران پینترست چگونه وارد صفحه‌ی شما شدند و شما در آینده چگونه می‌توانید محبوب ترین پین‌های خود را بهینه کنید و یا حتی مطالب خود را به روز کنید، پینترست می‌تواند برای شما مفید باشد.

  1. از پین‌های غنی استفاده کنید

پین‌های غنی، نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی پین‌های معمولی هستند که اطلاعات بیشتری در مورد یک پین در اختیار مخاطب قرار می‌دهند. پین‌های غنی دارای شش جزء هستند (نرم‌افزار، فیلم، دستور غذایی، مقاله، محصول و مکان) و اثربخشی این نوع از پین‌ها به مراتب بهتر از پین‌های عادی است.

یک پین چه در مورد قیمت یک محصول باشد، چه یک دستور غذایی و چه یک مقاله، با این حال اما عملکرد بهتری از خود در رتبه‌ی جستجو نشان می‌دهند و اگر حضور شما با این نوع پین‌ها بهتر می‌شود، شدیدا آن را به شما توصیه می‌کنیم.

برای مثال، سایت about.com گفته که حدود 70 درصد ترافیک این سایت با استفاده از پین‌های غنی به این سایت برگشته‌اند.

  1. وب‌سایت خود را تأیید کنید

نتایج جستجوی مربوط به یک وب‌سایت تأیید شده دارای اولویت بالاتری نسبت به دیگر سایت‌ها است که باعث افزایش اعتبار این حساب کاربری و در نتیجه، افزایش رتبه در جستجو ها می‌شود.

غیر از آن، تأیید وب‌سایت در پینترست به شما اجازه می‌دهد تا به جزئیات بیشتری از Pinterest Analytics حساب خود دسترسی داشته باشید که به درک عملکرد خود در مدت حضور، محبوب ترین پین‌ها و تجزیه و تحلیل مخاطبین کمک می‌کند.

  1. همواره پین کنید

بحث اصلی در پینترست، پین کردن مستمر است. نیازی نیست که غرق در پین کردن و تبدیل به یک حساب اسپم (هرز) شوید، بلکه بهتر است چندین بار در طول هفته محتوای جذابی را پین کنید.

غیر از آن، گزینش محتوا نیز مهم است. گزینش محتوا یعنی غیر از تولید محتوا باید زمان لازم را صرف بررسی پین‌های محبوب خود و کاربران کنید تا چیزی که مربوط به مخاطب شما است (و یا برد هایی که می‌خواهید ایجاد کنید) را مجددا پین کنید.

توجه کنید که پینترست مکان مناسبی برای چرخش دائمی محتوا است و همین مطلب، نیاز بیشتر به تمرکز روی ارتباط محتوا و کیفیت آن را دو چندان می‌کند.

  1. بر روی کیفیت تمرکز کنید

هدف از پین کردن هر تصویر باید متمایز بودن از بقیه باشد تا بتوانید همواره آن را مرتبط کنید.

کیفیت، پاداش رتبه‌ی بهتر در نتایج جستو است که باعث پین کردن دوباره و ترافیک به داخل سایت شما می‌شود. کاربران پینترست شاید به توضیحات زیر تصویر توجهی نکنند، اما حتما به خود تصویر توجه می‌کنند و این یعنی که هر پین و تصویر باید واضح باشد، اندازه‌ی مناسب داشته باشد (عرض مناسب 600 پیکسل است)، و تناسبی میان تصویر اصلی با متن وجود داشته باشد، حتی اگر بنا باشد متن شما زیاد باشد.

  1. تصاویر عمودی را پین کنید

هر تصویری را می‌توان در پینترست پین کرد، اما احتمال دیده شدن تصاویر عمودی در فید یا خوراک پینترست بیشتر از بقیه است چرا که فضای بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند.

هم‌چنین، تصاویر عمودی در موبایل‌ها بهتر نمایش داده می‌شوند که این نکته ما را به اهمیت تولید پین‌هایی که برای موبایل مناسب باشند ارجاع می‌دهد.

اندازه‌ی مناسب یک پین عمودی می‌تواند بین 736 تا 2000 پیکسل باشد تا فضای کافی و لازم را در خوراک یا فید به خود اختصاص دهد، اما هنگامی که روی آن تصویر کلیک می‌شود، جزئیات بیشتری نیز باید نوشته شود.

در پایان، در قالب یک تصویر به شما تمام نکاتی که در بالا گفتیم و باید در نظر گرفت را ارائه می‌کنیم:

منبع : searchenginewatch

 

چرا باید مطالب قدیمی وبلاگ را بازنشر دهیم؟

تولید هر نوع محتوا، فرایندی زمانبر است و در بسیاری از مواقع، محتوایی که شما ساعتها صرف تولید آن کردید دارای کارایی لازم نیست. وبلاگ نویسی نیز همین طور است. زمان زیادی می طلبد و برای اکثر کسب و کار ها، بسیاری از محتوای وبلاگشان در ترافیک ورودی گوگل وجود ندارد.

اصل پارتو که قانون 20 / 80 نیز نامیده می شود، در وبلاگ نویسی نیز کاربرد دارد و به آن معناست که 80 درصد ترافیک وبلاگ شما مربوط به 20 درصد از مطالب شماست. اما نکته کلیدی شناخت بهترین محتوای وبلاگ است. اگر وارد حساب کاربری خود در Google Analytics شوید و بخواهید محتوایی که باعث تولید ترافیک میشود را شناسایی کنید، باید به مقاله هایی که قبلا منتشر کردید توجه ویژه ای نشان دهید. به دقت به آن نگاه کنید و ببینید آیا از زمانی که منتشر شده چیزی تغییر کرده است یا خیر. مشاهده ادامه مطلب “چرا باید مطالب قدیمی وبلاگ را بازنشر دهیم؟”

۲ افزونه پرطرفدار سئو وردپرس

ضمن عرض سلام خدمت تک تک همراهان دوست داشتنی جوان سئو امروز با معرفی 2 افزونه پرطرفدار سئو وردپرس در خدمت شما عزیزان هستیم تا پایان با ما همراه باشید.

1-  افزونه وردپرس سئو ( WordPress SEO Yoast )

یکی از معروف ترین و کاربردی ترین افزونه های سئو در سیستم مدیریت محتوا وردپرس افزونه وردپرس سئو می باشد. این افزونه تاکنون بیشتر از یک میلیون بار از مخزن وردپرس دانلود و نصب گردیده است.

از ویزگی های مهم این افزونه می توان به موراد زیر اشاره کرد : 

1- دارای نسخه رایگان و پولی می باشد.

2- مدیریت عناوین تمام بخش های وردپرس

3- ویرایش فایل های Robots.txt و htaccess از طریق داشبورد

4- ایجاد نقشه سایت به صورت xml

5- تنظیمات شبکه های اجتماعی

6- بهینه سازی و بهبود خوراک (Feed) سایت شما

7- بهبود پیوند های یکتا سایت شما

8- بررسی تخصصی سئو مطالب

9- پشتیبانی از زبان شیرین پارسی

ویژگی های گفته شده تنها بخشی از تنظیمات این افزونه می باشد. ( بزودی آموزش این افزونه نیز در سایت قرار داده خواهد شد )

 دانلود افزونه وردپرس سئو از مخزن وردپرس

2- افزونه ال این وان سئو پک ( All In One Seo Pack )

دومین افزونه قدرتمند در زمینه سئو برای سیستم مدیریت محتوا وردپرس افزونه All In One Seo Pack  می باشد این افزونه نیز مانند افزونه وردپرس سئو بیش از یک میلیون بار از مخزن وردپرس دانلود و نصب گردیده است.

از ویزگی های مهم این افزونه می توان به موراد زیر اشاره کرد : 

1- دارای نسخه پولی و رایگان می باشد.

2-  بررسی سئو مطالب

3- مدیریت عناوین تمام بخش های سایت

4- تنظیمات شبکه های اجتماعی

5- شاخص سازی امنیتی

6- جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری ناخواسته

7- ارائه گزینه‌های پیکربندی بسیار برای کاربران حرفه ای

9- پشتیبانی از زبان شیرین پارسی

ویزگی های فوق تنها بخشی از تنظیمات این افزونه قدرتمند می باشد ( بزودی آموزش  این افزونه در سایت قرار خواهد گرفت )

دانلود افزونه All In One Seo Pack

شنیدن صدای حیوانات از طریق گوگل

امروز با مقاله تحت عنوان شنیدن صدای حیوانات از طریق گوگل در خدمت شما عزیزان هستیم و به شما یکی از هزارن قابلیت موتور جست و جو گوگل را نشان خواهیم داد در ادامه با جوان سئو همراه باشید.

در زندگی امروز با وجود پیشرفت های فراوان هنوزم برای برخی از افراد این امکان وجود ندارند که کودکان خود را به باغ وحش ببرند و بتوانند از نزدیک حیوانات را دیده و با آنها از نزدیک اشنا شوند. متاسفانه هنوز در برخی از شهرهای ایران باغ وحش وجود ندارد ! شرکت بزرگ گوگل با اضافه کردن یه قابلیت جدید به موتور جست و جو خود این امکان را فراهم کرده است که شما میتوانید صدای و تصویر حیوانات را بدون رفتن به باغ وحش مشاهده و گوش دهید.

برای شنیدن صدای حیوانات کافی است در کادر جست و جو گوگل عبارت Animal sounds را وارد و گزینه سرچ را بزنید یک لیست از حیوانات برای شما به نمایش درخواهد آمد که در کنار تصویر آن ها یه ایکون بلندگو برای شنیدن صدای حیوانات وجود دارد و شما میتوانید با انتخاب ایکون صدای هر حیوان رو گوش دهید. لیست گوگل شامل حیوانات مختلفی از جمله شامل گورخر، شامپانزه، گربه، شیر، گوزن، جغد، خوک، گاو، اردک، فیل، اسب، راکون، نهنگ سرکمانی، نهنگ گوژپشت، گرگ، خروس، گوسفند، ببر و بوقلمون می باشد.

البته راهکار دیگری نیز وجود دارد که شما میتوانید صدای هر حیوان را با جست و جو عبارت مخصوص به آن حیوان پیدا کنید به عنوان مثال برای شنیدن صدای گربه عبارت what does the cat say را جست و جو کنید و صدای گربه رو بشنوید.

با استفاده از دو روش بالا میتوانید صدای حیوانات را به کودکان خود یاد دهید و آن ها را مدتی سرگرم نمایید ولی واقعا رفتن به باغ وحش جذابیت خاص خودش رو داره و ما توصیه میکنیم این فرصت رو به کودکان خود دهید که از نزدیک این تجربه را کسب نمایید. نظر شما چیست ؟

منبع : سکان آکادمی